本論の課題は、「過去-現在-未来」という三次元の時間関連のなかに生きる子どもの指導のあり方を考えることである。過去と未来の流れ込む「現在」という矛盾の場所を生きる子どもを指導するさいの原則を考えてみたいのである。
The purpose of this paper in to clarify how to lead and teach the child who lives in the three-dimensional time (the past-the present-the future).
In this study, I attempt to inquire the reality of educational practice or Life-World of the child by the anthropological approach. Because anthropological approach has made clear the importance of the intersubjective relations teacher and child, and has interpreted the human phenomena, for example the human perticipation in time, paces, language, mind (spirit)-body-relation.
雑誌名
熊本大学教育実践研究
巻
12
ページ
39 - 47
発行年
1995-02-28
書誌レコードID
AA11700236
フォーマット
application/pdf
形態
3393771 bytes
著者版フラグ
publisher
日本十進分類法
371
その他の言語のタイトル
Leading and Teaching in the Viewpoint of "the Present" : By the Anthropological Method of Considering the Time