ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育学
  2. 紀要論文(教育系)
  1. 掲載誌一覧
  2. 熊本大学教育学部紀要
  3. Vol.72

算数につまずきのある児童へのカリキュラムに基づく尺度(CBM)を用いた学習支援の効果

http://hdl.handle.net/2298/0002000151
http://hdl.handle.net/2298/0002000151
c078613c-d6fb-41fa-a448-e7d37c4c3372
名前 / ファイル ライセンス アクション
KKK0072_103-111.pdf KKK0072_103-111.pdf (1.9 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-01-10
タイトル
タイトル 算数につまずきのある児童へのカリキュラムに基づく尺度(CBM)を用いた学習支援の効果
言語 ja
タイトル
タイトル サンスウ ニ ツマズキ ノ アル ジドウ エノ カリキュラム ニ モトズク シャクド CBM オ モチイタ ガクシュウ シエン ノ コウカ
言語 ja-Kana
タイトル
タイトル Effect of individualized learning intervention using curriculum-based measurement on students with learning difficulties in mathematics
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 curriculum-based measurement, progress monitoring, individualized intervention, learning difficulties, Mathematics
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 干川, 隆

× 干川, 隆

ja 干川, 隆

ja-Kana ホシカワ, タカシ

en Takashi, Hoshikawa

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study empirically examined the functions of universal screening and the progress monitoring of the curriculum-based measurement (CBM) of mathematics. It recruited 225 students in grades 2-6, who were administered with CBM once per month for ten months between June and March of the following year. Students who scored less than -1.0 SD from the mean on three CBMs in June and July were considered to need support. The parents of 17 such students provided consent for their children to undergo individual or small-group instruction for 9-13 sessions from September to February of the following year during remedial classes. The study administered CBM weekly to these students to monitor the progress of their learning. The results demonstrated that nine and two students exhibited increased and decreased z-values by more than 0.5, respectively, while six students demonstrated no change. These results indicate that the CBM can be used once per month as a universal screening measure on the basis of a mean of -1.0 SD or less. Furthermore, it can be used as a measure to monitor weekly progress in learning among children who require support.
書誌情報 ja : 熊本大学教育学部紀要

巻 72, p. 103-111, 発行年 2023-12-18
ISSN
収録物識別子 2188-1871
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12653153
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 熊本大学教育学部
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-01-10 06:13:22.208715
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3