ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育学
  2. 紀要論文(教育系)
  1. 掲載誌一覧
  2. 熊本大学教育学部紀要
  3. Vol.72

幼児に対するほめの分類の再検討

http://hdl.handle.net/2298/0002000158
http://hdl.handle.net/2298/0002000158
46346c90-abbe-4bc0-8ca6-58b4146816e5
名前 / ファイル ライセンス アクション
KKK0072_169-176.pdf KKK0072_169-176.pdf (1.8 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-01-10
タイトル
タイトル 幼児に対するほめの分類の再検討
言語 ja
タイトル
タイトル ヨウジ ニ タイスル ホメ ノ ブンルイ ノ サイケントウ
言語 ja-Kana
タイトル
タイトル The study of the classification of praise for young children
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 ほめことば, ほめの意図, 幼児
praise, intention of praise, young children
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 高崎, 文子

× 高崎, 文子

ja 高崎, 文子

ja-Kana タカサキ, フミコ

en Fumiko, Takasaki

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究は従来のほめの効果研究で用いられてきた“personほめ”と“processほめ”の2水準の分類を再検討し,日常的なほめ場面で用いられるほめの分類を複数の観点から検討した.
幼児の養育者を対象に日頃のほめ調査を行い,ほめことばを含むエピソードとほめる際に大事にしていることについて自由記述で回答を求めた.「ほめことば」と「ほめの意図」の観点からデータをコーディングしカテゴリーを作成し,それぞれ4カテゴリーずつが抽出された.
分析の結果「ほめの意図」と「ほめことば」が連動していないことが明らかになったが,「結果よりも過程をほめる」という単純な2条件比較ではなく,ほめをとらえる観点をさらに検討する必要があると考えられた.
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 There has been a comparative study of whether “person praise” or “process praise” is more effective, though in this study, it was reconsidered the classification of praise from multiple perspectives with praise episodes from daily situations.
124 caregivers of young children were answered following questions, 1) Daily praise episodes, especially praise words, 2) the considering points with praising. and asked them to freely write about episodes that include praise and what they consider important when giving praise. Their free answers were categorized in terms of “words of praise” and “intention of praise” and four categories were extracted for each category.
The analysis revealed that the “intention of praise” and the “words of praise” were not linked. It was thought that it was necessary to further examine the perspective of understanding praise, rather than simply comparing “person praise” or “process praise” conditions.
書誌情報 ja : 熊本大学教育学部紀要

巻 72, p. 169-176, 発行年 2023-12-18
ISSN
収録物識別子 2188-1871
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12653153
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版者
出版者 熊本大学教育学部
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-01-10 06:13:43.838396
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3