WEKO3
アイテム
体育学習における豊かな学び : 「 開かれたからだ」とアフォーダンスの援用
http://hdl.handle.net/2298/0002000163
http://hdl.handle.net/2298/0002000163c995f888-f473-43b4-b24f-e41b3439edf3
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-01-10 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 体育学習における豊かな学び : 「 開かれたからだ」とアフォーダンスの援用 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | タイイク ガクシュウ ニオケル ユタカナ マナビ : ヒラカレタ カラダ ト アフォーダンス ノ エンヨウ | |||||||||||
言語 | ja-Kana | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Enhancing learning in physical education : Applying “open body” and affordance | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題 | physical education, open body, semantic generation, affordance, engagement | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
著者 |
坂下, 玲子
× 坂下, 玲子
|
|||||||||||
内容記述 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | This study aims to organize physical education classes based on generative education and apply the “open body” and affordance theory for semantic generation to ensure children’s learning. Physical education should assume the “open body” for basic physical experience, and a class design generating a meaning to learn should be identified. I am going to produce the special experience (yokai taiken), which is an experience of the generation, by means of the “open body”. According to affordance theory, it entails providing a situation in which the child’s body begins to move and appropriately opens to the world. Physical and generative communication that allows students to explore together is effective in class. While the generation of meaning is required in learning, it is necessary to reaffirm the importance of physical and generative communication using the body as a medium, which emphasizes a live feeling, especially in physical education classes. | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 熊本大学教育学部紀要 巻 72, p. 215-224, 発行年 2023-12-18 |
|||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子 | 2188-1871 | |||||||||||
NCID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AA12653153 | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 熊本大学教育学部 | |||||||||||
言語 | ja |