ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育学
  2. 紀要論文(教育系)
  1. 掲載誌一覧
  2. 熊本大学教育実践研究
  3. Vol.41

小学校において“黙食”時間を活用したオンラインSST講座の試み

http://hdl.handle.net/2298/0002000297
http://hdl.handle.net/2298/0002000297
eba04043-aaf7-4f09-a94a-008e97796a3a
名前 / ファイル ライセンス アクション
KKJ0041_009-015.pdf KKJ0041_009-015.pdf
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-03-01
タイトル
タイトル 小学校において“黙食”時間を活用したオンラインSST講座の試み
言語 ja
タイトル
タイトル ショウガッコウ ニオイテ モクショク ジカン オ カツヨウ シタ オンライン SST コウザ ノ ココロミ
言語 ja-Kana
タイトル
タイトル Social skills training for elementary school students by using the web conference system on "silent" lunch time
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 social skills training, elementary school students, silent lunch time
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 黒山, 竜太

× 黒山, 竜太

ja 黒山, 竜太

ja-Kana クロヤマ, リュウタ

en Ryuta, Kuroyama

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 As opportunities for communication among children have decreased due to the coronavirus pandemic, the author, as a school counselor, has discussed the use of “silent meal” time with the school administrators at the school where I am assigned, and is implementing a simple SST course in an online format. We devised a new idea and held a total of nine SST courses. On the day of the event, the teacher in charge moderated the session, and the author provided a real-time explanation of the day’s theme based on materials. The time per session was approximately 5 to 10 minutes. At a later date, we created a new video recording the content and made it available for viewing on the school website, giving students an opportunity to reflect and watch it together with their parents. As I walked down the hallway after the lecture, many children and teachers noticed me and approached me, which seemed to give me an opportunity to become more familiar with school counselors. There was also a ripple effect of the course content on classroom activities. This is a trial-and-error approach, and future challenges include careful selection of timing, frequency, target audience, and content.
書誌情報 ja : 熊本大学教育実践研究
en : Bulletin of Center for Educational Research and Training Faculty of Education Kumamoto University

巻 41, p. 9-15, 発行年 2024-02
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11700236
著者版フラグ
出版タイプ VoR
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 375.2
出版者
出版者 熊本大学教育学部附属教育実践総合センター
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-03-01 00:56:49.163034
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3