ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育学
  2. 紀要論文(教育系)
  1. 掲載誌一覧
  2. 熊本大学教育実践研究
  3. Vol.41

「逆向き設計」論に基づく算数科の指導と評価の一体化の可能性について : 第4学年「2けたでわるわり算の筆算」を通して

http://hdl.handle.net/2298/0002000299
http://hdl.handle.net/2298/0002000299
54ceb0ce-21cf-41a7-81eb-e13e9c4d3551
名前 / ファイル ライセンス アクション
KKJ0041_027-034.pdf KKJ0041_027-034.pdf
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-03-01
タイトル
タイトル 「逆向き設計」論に基づく算数科の指導と評価の一体化の可能性について : 第4学年「2けたでわるわり算の筆算」を通して
言語 ja
タイトル
タイトル ギャクムキ セッケイ ロン ニ モトズク サンスウカ ノ シドウ ト ヒョウカ ノ イッタイカ ノ カノウセイ ニツイテ : ダイ4ガクネン 2ケタ デ ワル ワリザン ノ ヒッサン オ トオシテ
言語 ja-Kana
タイトル
タイトル Possibility of Class Improvement from Evaluation in Mathematics Based on "Backward Design" From the Viewpoint of Practice "Long Division with 2-Digit Divisors" in the 4Th Grade Elementary School
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 古江, 昂志

× 古江, 昂志

ja 古江, 昂志

ja-Kana フルエ, タカシ

en Takashi, Furue

Search repository
吉村, 昇

× 吉村, 昇

ja 吉村, 昇

ja-Kana ヨシムラ, ノボル

en Noboru, Yoshimura

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this paper, we will develop a unit of “Long Division with 2-Digit Divisors” in the content “A. Numbers and Calculations” based on the theory of “Backward Design” and practice lessons. And we attempt class improvement from evaluation by examining the effects of performance tasks on children’s emotional aspects and retention. As a result, the following three things were found out. First, from viewpoint of children’s emotional aspects and sense of purpose, teaching units based on the theory of “Backward Design” is effective. Second, “Big Ideas” that we set in this unit helped the children learn how to do long division with 2-digit divisors. Thirdly, we were able to get a direction for class improvement by consideration of evaluation based on the “structure of knowledge.”
書誌情報 ja : 熊本大学教育実践研究
en : Bulletin of Center for Educational Research and Training Faculty of Education Kumamoto University

巻 41, p. 27-34, 発行年 2024-02
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11700236
著者版フラグ
出版タイプ VoR
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 375.41
出版者
出版者 熊本大学教育学部附属教育実践総合センター
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-03-01 00:56:59.167694
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3