ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育学
  2. 紀要論文(教育系)
  1. 掲載誌一覧
  2. 熊本大学教育実践研究
  3. Vol.41

PDCAサイクルに沿った教育実践研究 : 子どもの学びと教師の実践力の質的向上をめざして

http://hdl.handle.net/2298/0002000308
http://hdl.handle.net/2298/0002000308
ed86b03f-b8d2-47ef-b100-4220a12d5f17
名前 / ファイル ライセンス アクション
KKJ0041_115-126.pdf KKJ0041_115-126.pdf
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-03-01
タイトル
タイトル PDCAサイクルに沿った教育実践研究 : 子どもの学びと教師の実践力の質的向上をめざして
言語 ja
タイトル
タイトル PDCA サイクル ニ ソッタ キョウイク ジッセン ケンキュウ : コドモ ノ マナビ ト キョウシ ノ ジッセンリョク ノ シツテキ コウジョウ オ メザシテ
言語 ja-Kana
タイトル
タイトル A study of educational practice according to the PDCA cycle : towards the qualitative improvement of learning and teaching
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 PDCA cycle, curriculum management, improvement of learning and teaching
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 中山, 玄三

× 中山, 玄三

ja 中山, 玄三

ja-Kana ナカヤマ, ゲンゾウ

en Genzo, Nakayama

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The curriculum management, nowadays, is expected in order to improve qualitatively the educational activities at schools. The PDCA cycle is one of the means to attain such goals. In this article, firstly, the manual for teachers to implement a study of educational practice according to the PDCA cycle is introduced. Secondly, issues among the PDCA, OODA, and D-OODA are discussed. Thirdly, the paradigm shifts towards (1) the accountability for school-based curriculum, (2) the development of competencies to create future society, and (3) the cooperation and collaboration to implement cross-curricular approach to develop such competencies, are needed so that each reflective practitioner can share the goals to improve learning of students and one’s own practical teaching skills. Finally, as a conclusion, intrinsic value of the study of educational practice according to the PDCA cycle was theoretically and empirically examined.
書誌情報 ja : 熊本大学教育実践研究
en : Bulletin of Center for Educational Research and Training Faculty of Education Kumamoto University

巻 41, p. 115-126, 発行年 2024-02
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11700236
著者版フラグ
出版タイプ VoR
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 375
出版者
出版者 熊本大学教育学部附属教育実践総合センター
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-03-01 00:57:27.400251
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3