WEKO3
アイテム
PDCAサイクルに沿った教育実践研究 : 子どもの学びと教師の実践力の質的向上をめざして
http://hdl.handle.net/2298/0002000308
http://hdl.handle.net/2298/0002000308ed86b03f-b8d2-47ef-b100-4220a12d5f17
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-03-01 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | PDCAサイクルに沿った教育実践研究 : 子どもの学びと教師の実践力の質的向上をめざして | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | PDCA サイクル ニ ソッタ キョウイク ジッセン ケンキュウ : コドモ ノ マナビ ト キョウシ ノ ジッセンリョク ノ シツテキ コウジョウ オ メザシテ | |||||||||||
言語 | ja-Kana | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | A study of educational practice according to the PDCA cycle : towards the qualitative improvement of learning and teaching | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題 | PDCA cycle, curriculum management, improvement of learning and teaching | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
著者 |
中山, 玄三
× 中山, 玄三
|
|||||||||||
内容記述 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | The curriculum management, nowadays, is expected in order to improve qualitatively the educational activities at schools. The PDCA cycle is one of the means to attain such goals. In this article, firstly, the manual for teachers to implement a study of educational practice according to the PDCA cycle is introduced. Secondly, issues among the PDCA, OODA, and D-OODA are discussed. Thirdly, the paradigm shifts towards (1) the accountability for school-based curriculum, (2) the development of competencies to create future society, and (3) the cooperation and collaboration to implement cross-curricular approach to develop such competencies, are needed so that each reflective practitioner can share the goals to improve learning of students and one’s own practical teaching skills. Finally, as a conclusion, intrinsic value of the study of educational practice according to the PDCA cycle was theoretically and empirically examined. | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 熊本大学教育実践研究 en : Bulletin of Center for Educational Research and Training Faculty of Education Kumamoto University 巻 41, p. 115-126, 発行年 2024-02 |
|||||||||||
NCID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AA11700236 | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||
主題 | 375 | |||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 熊本大学教育学部附属教育実践総合センター | |||||||||||
言語 | ja |