WEKO3
アイテム
The Foreign Language, Object of Learning : Methodological Considerations
http://hdl.handle.net/2298/0002000357
http://hdl.handle.net/2298/000200035753f71a59-f46c-4563-97c1-525e00b04914
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-03-25 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | La langue étrangère, objet d’apprentissage : considérations méthodologiques | |||||||
言語 | fr | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | The Foreign Language, Object of Learning : Methodological Considerations | |||||||
言語 | en | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | fra | |||||||
キーワード | ||||||||
主題 | langues étrangères, enseignement et apprentissage, méthodologie Foreign Languages, Teaching and Learning, Methodology |
|||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
著者 |
Michel, Sagaz
× Michel, Sagaz
|
|||||||
内容記述 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | Situated in the domain of foreign language didactics and considering that the relationship between the teacher's beliefs and his or her teaching practice essentially determines the effectiveness of the teaching, and therefore the quality of the learning achieved by the learners, this article presents the choice of a given methodology as a crucial issue. It then examines approaches which emphasise communication as an important element in, or even a means of, learning, and in particular the place occupied by the foreign language being taught as the object of learning, thereby uncovering methodological inconsistencies. | |||||||
書誌情報 |
ja : 人文科学論叢 en : Kumamoto journal of humanities 巻 5, p. 31-38, 発行年 2024-03-31 |
|||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子 | 2435-0052 | |||||||
NCID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA12888532 | |||||||
著者版フラグ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
日本十進分類法 | ||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||
主題 | 375.89 | |||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 熊本大学大学院人文社会科学研究部(文学系) | |||||||
言語 | ja |