WEKO3
アイテム
身体測定時に捉えた小学校3年生から6年生の健康に関する疑問からつくる学級活動における集団を対象とした養護教諭による1単位時間の保健の指導の効果
http://hdl.handle.net/2298/0002000811
http://hdl.handle.net/2298/000200081166e3497d-e2bf-43ff-a89e-4f8ad058cf8f
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
|
| Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2025-01-23 | |||||||||||||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||||||||||||
| タイトル | 身体測定時に捉えた小学校3年生から6年生の健康に関する疑問からつくる学級活動における集団を対象とした養護教諭による1単位時間の保健の指導の効果 | |||||||||||||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||||||||||||
| タイトル | シンタイ ソクテイジ ニ トラエタ ショウガッコウ 3ネンセイ カラ 6ネンセイ ノ ケンコウ ニ カンスル ギモン カラ ツクル ガッキュウ カツドウ ニオケル シュウダン オ タイショウ トシタ ヨウゴ キョウユ ニヨル 1タンイ ジカン ノ ホケン ノ シドウ ノ コウカ | |||||||||||||||||||||||
| 言語 | ja-Kana | |||||||||||||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||||||||||||
| タイトル | Results of implementation of single-unit health guidance by yogo teachers for groups involved in class activities: Responding to questions on the health of elementary school students from third to sixth grade at the time children are measured for height and weight | |||||||||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||||||||
| 言語 | ||||||||||||||||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||||||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||||||||||||
| 主題 | elementary school, health education, yogo teacher, body measurements | |||||||||||||||||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||||||||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||||||||
| 著者 |
松本, 有希
× 松本, 有希
× 入谷, 仁士
× 久保, 昌子
|
|||||||||||||||||||||||
| 内容記述 | ||||||||||||||||||||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||||||||
| 内容記述 | The goal of this research is to facilitate consideration of brief health guidance for groups of individuals. Based on content from questions pertaining to health and physicality pertaining to height and weight, we implemented one unit of health guidance by yogo teachers for groups involved in class activities. The results were then examined. Learning content was determined based on questions pertaining to the physical body and growth derived from this opportunity, which inspired greater interest in physicality on the part of the children themselves. Educational materials were then selected to pique the interest and enthusiasm of the children. Results indicate that health guidance comprised of questions that instill thinking in the target audience of the children is most effective. |
|||||||||||||||||||||||
| bibliographic_information |
ja : 熊本大学教育学部紀要 巻 73, p. 275-280, 発行年 2024-12-25 |
|||||||||||||||||||||||
| item_15_source_id_7 | ||||||||||||||||||||||||
| 収録物識別子 | 2188-1871 | |||||||||||||||||||||||
| NCID | ||||||||||||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||||||||
| 収録物識別子 | AA12653153 | |||||||||||||||||||||||
| 出版タイプ | ||||||||||||||||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||||||||
| 出版者 | ||||||||||||||||||||||||
| 出版者 | 熊本大学教育学部 | |||||||||||||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||||||||||||