ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育学
  2. 紀要論文(教育系)
  1. 掲載誌一覧
  2. 熊本大学教育実践研究
  3. Vol.42

対人援助職の共感性とアタッチメント : 教師,児童福祉施設職員,教職課程学生の特徴の比較

http://hdl.handle.net/2298/0002000856
http://hdl.handle.net/2298/0002000856
0269b07d-df5d-4301-b2fd-34012f3759c4
名前 / ファイル ライセンス アクション
KKJ0042_069-075.pdf KKJ0042_069-075.pdf (986.5 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-03-06
タイトル
タイトル 対人援助職の共感性とアタッチメント : 教師,児童福祉施設職員,教職課程学生の特徴の比較
言語 ja
タイトル
タイトル タイジン エンジョショク ノ キョウカンセイ ト アタッチメント : キョウシ ジドウ フクシ シセツ ショクイン キョウショク カテイ ガクセイ ノ トクチョウ ノ ヒカク
言語 ja-Kana
タイトル
タイトル Empathy and attachment of human service professions : A comparison of characteristics among teachers, child welfare facility workers, and students enrolled in a teacher education program
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 empathy, attachment sytle, teacher, child welfare facility workers, students enrolled in a teacher education program
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 高岸, 幸弘

× 高岸, 幸弘

ja 高岸, 幸弘

ja-Kana タカギシ, ユキヒロ

en Yukihiro, Takagishi

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Empathy and attachment styles play important role in human service professionals working with children and youth; however, excessive empathy and inappropriate boundaries can become burdensome for them. Similarly, teachers are required to maintain a balanced level of empathy and appropriate boundaries in their relationships with children and youth. In this study, a questionnaire survey was conducted on a total of 353 individuals, including teachers, child welfare facility workers, and students enrolled in a teacher education program to compare their levels of empathy and attachment styles. The results of a one-way analysis of variance showed that students in teacher education programs generally had higher levels of empathy and fear of abandonment than teachers and child welfare facility workers, while child welfare workers had higher levels of intimacy avoidance. These findings suggest that empathy can be shaped appropriately through actual experiences with children. In addition, they indicate that establishing clear boundaries between work and personal life may be particularly important in the field of child welfare.
bibliographic_information ja : 熊本大学教育実践研究
en : Bulletin of Center for Educational Research and School Development Faculty of Education Kumamoto University

巻 42, p. 69-75, 発行年 2025-02
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11700236
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 371.43
出版者
出版者 熊本大学教育学部附属教育実践総合センター
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-05 01:06:09.570504
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3