ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育学
  2. 紀要論文(教育系)
  1. 掲載誌一覧
  2. 熊本大学教育実践研究
  3. Vol.42

算数につまずきのある児童への算数のカリキュラムに基づく尺度を用いた事例研究

http://hdl.handle.net/2298/0002000862
http://hdl.handle.net/2298/0002000862
0d0541c3-46e2-4122-8b87-e751e4f931eb
名前 / ファイル ライセンス アクション
KKJ0042_117-125.pdf KKJ0042_117-125.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-03-06
タイトル
タイトル 算数につまずきのある児童への算数のカリキュラムに基づく尺度を用いた事例研究
言語 ja
タイトル
タイトル サンスウ ニ ツマズキ ノ アル ジドウ エノ サンスウ ノ カリキュラム ニ モトヅク シャクド オ モチイタ ジレイ ケンキュウ
言語 ja-Kana
タイトル
タイトル Case studies using mathematical curriculum-based measurement for students with learning difficulties
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 Curriculum-based measurement, progress monitoring, mathematics, learning difficulties
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 干川, 隆

× 干川, 隆

ja 干川, 隆

ja-Kana ホシカワ, タカシ

en Takashi, Hoshikawa

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study aimed to examine the role of a mathematical curriculum-based measurement (M-CBM) in individualized interventions for mathematics learning for two students with learning difficulties. The two students had known or suspected learning disabilities. They received weekly individual intervention for 2 years, in the fifth and sixth grades, and M-CBM was applied to monitor their progress. After the individual interventions, both students showed improved correct response rates in mathematics (especially in calculation) and increased speed. Their M-CBM scores increased from one or two standard deviations below the mean to within the mean range. These results suggest that M-CBM can be effectively used to monitor progress and examine the appropriateness of intervention methods. Notably, M-CBM computes not only response accuracy but also calculation fluency, which is a major factor in addressing difficulties in mathematics learning.
bibliographic_information ja : 熊本大学教育実践研究
en : Bulletin of Center for Educational Research and School Development Faculty of Education Kumamoto University

巻 42, p. 117-125, 発行年 2025-02
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11700236
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 375.41
出版者
出版者 熊本大学教育学部附属教育実践総合センター
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-05 01:06:38.562290
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3