WEKO3
アイテム
熊本県における学校施設のユニバーサルデザインの事例
http://hdl.handle.net/2298/0002000867
http://hdl.handle.net/2298/00020008671e6cfb0b-e516-4a8e-b22a-77a592490239
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
|
| Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2025-03-06 | |||||||||||||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||||||||||||
| タイトル | 熊本県における学校施設のユニバーサルデザインの事例 | |||||||||||||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||||||||||||
| タイトル | クマモトケン ニオケル ガッコウ シセツ ノ ユニバーサル デザイン ノ ジレイ | |||||||||||||||||||||||
| 言語 | ja-Kana | |||||||||||||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||||||||||||
| タイトル | A Case Study of Universal Design of School Facilities in Kumamoto Prefecture | |||||||||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||||||||
| 言語 | ||||||||||||||||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||||||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||||||||||||
| 主題 | Universal Design, School Facilities | |||||||||||||||||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||||||||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||||||||
| 著者 |
中迫, 由実
× 中迫, 由実
× 菊池, 哲平
× 高崎, 文子
|
|||||||||||||||||||||||
| 内容記述 | ||||||||||||||||||||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||||||||
| 内容記述 | We conducted field visits and interviews to understand examples of barrier-free renovation projects in school facilities across Kumamoto Prefecture and to identify issues to be addressed in promoting such renovation projects.In addition, we interviewed Kumamoto City elementary and junior high schools, which are advanced cases, to understand whether environmental considerations are being made in special-needs classes and other classes. Budgetary issues and lack of appropriate locations for the installation of barrier-free features in existing school buildings were cited as challenges in making school facilities barrier-free.Numerous sound problems affected the facility environment of special-needs classes. Because several teachers teach in the same room, children are unable to concentrate on their lessons. Some teachers also commented that storage space was inadequate. |
|||||||||||||||||||||||
| bibliographic_information |
ja : 熊本大学教育実践研究 en : Bulletin of Center for Educational Research and School Development Faculty of Education Kumamoto University 巻 42, p. 153-158, 発行年 2025-02 |
|||||||||||||||||||||||
| NCID | ||||||||||||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||||||||
| 収録物識別子 | AA11700236 | |||||||||||||||||||||||
| 出版タイプ | ||||||||||||||||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||||||||
| 日本十進分類法 | ||||||||||||||||||||||||
| 主題Scheme | NDC | |||||||||||||||||||||||
| 主題 | 374.7 | |||||||||||||||||||||||
| 出版者 | ||||||||||||||||||||||||
| 出版者 | 熊本大学教育学部附属教育実践総合センター | |||||||||||||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||||||||||||