WEKO3
アイテム
グループワークを用いた教育実習事後指導プログラムの開発
http://hdl.handle.net/2298/9091
http://hdl.handle.net/2298/90910e66452c-f207-470d-a0be-3a7880192f6c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-08-07 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | グループワークを用いた教育実習事後指導プログラムの開発 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | グループワーク オ モチイタ キョウイク ジッシュウ ジゴ シドウ プログラム ノ カイハツ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Development of Group Experiential Program for Student Teachers after Practical Training at School | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題 | グループ・ダイナミックス, 集団力学, 教育実習事後指導プログラム, リーダーシップ experiential group, student teaching, relationship with school children or students, leadership |
|||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
吉田, 道雄
× 吉田, 道雄× 吉山, 尚裕 |
|||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | We developed a group experiential program for student teachers to look back on their practical training at school. This program was composed of two major sessions a day. In the first session, student teachers, divided into small groups, discussed what they had done during practical training and shared their thoughts and feelings. In the second session, they reflected on their leadership behavior based on the feed back data, i.e., positive on negative responses of school children or students they had taught. Two hundred and seventy-two student teachers participated in this program in 1999 and 2000. And they evaluated this program positively to reflect on their experiences during practical training at school. | |||||
書誌情報 |
ja : 熊本大学教育実践研究 巻 18, p. 7-14, 発行年 2001-02-10 |
|||||
NCID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11700236 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 361.44 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 熊本大学教育学部附属教育実践研究指導センター | |||||
言語 | ja |