WEKO3
アイテム
小学校の学級を対象としたソーシャルスキル教育の効果 : 実施手順の工夫と予防の観点から
http://hdl.handle.net/2298/10617
http://hdl.handle.net/2298/10617faba835c-a422-48b1-b7ef-e769aec90b31
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2009-02-04 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 小学校の学級を対象としたソーシャルスキル教育の効果 : 実施手順の工夫と予防の観点から | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題 | social skill, psycho-education, elementary school | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
瀧, 浩平
× 瀧, 浩平× 柴山, 謙二 |
|||||
別言語の著者 |
Taki, Kohei
× Taki, Kohei× Shibayama, Kenji |
|||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | The purpose of this study was to evaluate the effectiveness of the class-based social skill education (CSSE) in improving the students with low social level skills. The CSSE study was practiced on both high and low social level skill students and the effectiveness was assessed by self- and teacher rated social skill measures and where the questionnaire required a free description for the fictitious scene. Self- and teacher rated social skill measures consisted of three factors of social skills; aggression, pro-sociality, and withdrawnness. The result showed that CSSE was effective in improving the pro-sociality of the student with low social level skills. When the response which was acquired for the questionnaire required a free description for the fictitious scene, the result showed that the empathic response increased and the level of social skills improved in the student with low social level skills. | |||||
書誌情報 |
熊本大学教育学部紀要. 人文科学 巻 57, p. 145-156, 発行年 2008-12-19 |
|||||
NCID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10315093 | |||||
情報源(ISSN) | ||||||
関連名称 | 0454613X | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
形態 | ||||||
1192711 bytes | ||||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 371.45 | |||||
その他の言語のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The Effect of Social Skill Education for Class of Elementary School : From the Viewpoints of Prevention and Modification on Procedure | |||||
タイトル(ヨミ) | ||||||
その他のタイトル | ショウガッコウ ノ ガッキュウ オ タイショウ ト シタ ソーシャル スキル キョウイク ノ コウカ : ジッシ テジュン ノ クフウ ト ヨボウ ノ カンテン カラ | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 熊本大学 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 論文(Article) | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
紀要論文 | ||||||
資源タイプ・NII | ||||||
Departmental Bulletin Paper | ||||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
text | ||||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
02 |