@article{oai:kumadai.repo.nii.ac.jp:00023854, author = {Furuta, Hiroko and 古田, 弘子 and 杉山, 照子 and Sugiyama, Teruko and Furuta, Hiroko and 古田, 弘子 and 杉山, 照子 and Sugiyama, Teruko}, journal = {熊本大学教育実践研究}, month = {Feb}, note = {application/pdf, 論文(Article), The present research aims at describing the content of "education" provided by the Child Guidance Center (CGC), a day-care institute of the governmental Social Welfare Sector (SWS) in Sri Lanka, and clarifying the backgroundof providing "education", educational roles played by and tasks of the SWS from the viewpoint of inclusive education., 本研究の目的は、スリランカの公的社会福祉部門が運営する障害児支援拠点施設における学齢障害児に対する「教育」の内容について明らかにし、非就学の障害児に対して社会福祉部門が「教育」的役割を果たす背景とその意義及び課題について、インクルーシブ教育の観点から考察することである。}, pages = {61--67}, title = {スリランカの社会福祉部門が果たす「教育」的役割 : 社会事業局による非就学障害児への支援を中心に}, volume = {26}, year = {2009}, yomi = {フルタ, ヒロコ and スギヤマ, テルコ and フルタ, ヒロコ and スギヤマ, テルコ} }