@article{oai:kumadai.repo.nii.ac.jp:00023885, author = {Furuta, Hiroko and 古田, 弘子 and Sethunga, Prasad and プラサード, セートゥンガ and Furuta, Hiroko and 古田, 弘子 and Sethunga, Prasad and プラサード, セートゥンガ}, journal = {熊本大学教育学部紀要 人文科学}, month = {Dec}, note = {application/pdf, 論文(Article), 本研究では、2006年と2007年にスリランカ国立教員養成カレッジ(National Colleges of Education)3校、すなわち西部州ガンパハ県のハーピティガマ校、西部州カルタラ県のダルガタウン校、中央州ヌワラエリヤ県のスリー・パーダ校及び国立教育研修・研究所(National Institute of Education)を訪問し、資料収集を行うとともに関係者への面談調査を行った。, The purpose of the present research is to describe the status of teacher education reforms in general education in Sri Lanka with a particular reference to a new subject in the National Colleges of Education (NCoEs). Three NCoEs and the National Institute of Education (NIE) were visited and interviews were conducted with the relevant personnel.}, pages = {167--174}, title = {スリランカの教員養成カレッジ(NCoEs)の新科目「特殊教育」について : インクルーシブ教育の観点から}, volume = {57}, year = {2008}, yomi = {フルタ, ヒロコ and セートゥンガ, プラサード and フルタ, ヒロコ and セートゥンガ, プラサード} }