@article{oai:kumadai.repo.nii.ac.jp:00024422, author = {藤田, 豊 and Fujita, Yutaka and 轟, 佳織}, journal = {熊本大学教育学部紀要 人文科学}, month = {Dec}, note = {本研究では5.6歳児を対象にして、この点について実験的に検討することを目的とする。課題として、時間の経過に伴う事象の変化について表象させ、その内容に合うものを選択肢の中から選択する推論課題(年齢判断)をPiaget課題を参考に作成した。, In the present study, we investigated developmental characteristics of the beginning of diachronic thought. Twenty-eight nursery school children aged 5 to 6 participated in a series of inference tasks in which they were required to identify the ages and make a judgment of seniority or juniority of the protaqonists in stories.}, pages = {17--24}, title = {時間の経過に伴う変化を幼児はどのように捉えているのか}, volume = {59}, year = {2010}, yomi = {フジタ, ユタカ} }