WEKO3
アイテム
小学校家庭科への「家族の予算計画」導入の試み
http://hdl.handle.net/2298/18534
http://hdl.handle.net/2298/185343ffc2932-4134-4ce4-9b55-b47492435dc2
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
|
| Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2014-01-30 | |||||
| タイトル | ||||||
| タイトル | 小学校家庭科への「家族の予算計画」導入の試み | |||||
| 言語 | ja | |||||
| タイトル | ||||||
| タイトル | ショウガッコウ カテイカ エ ノ カゾク ノ ヨサン ケイカク ドウニュウ ノ ココロミ | |||||
| 言語 | ja-Kana | |||||
| タイトル | ||||||
| タイトル | A Trial Lesson of "Family Finance" for Home Economics Education in Japanese Elementary Schools | |||||
| 言語 | en | |||||
| 言語 | ||||||
| 言語 | jpn | |||||
| キーワード | ||||||
| 主題 | All My Money, conceptualization, family finance, teaching material device, home economics education in Japanese elementary schools, consumer skills | |||||
| 資源タイプ | ||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
| 著者 |
八幡(谷口), 彩子
× 八幡(谷口), 彩子× 梶山, 真央× 恒松, 真穂子 |
|||||
| 内容記述 | ||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||
| 内容記述 | 本研究では、小学校家庭科向けに家族の予算計画に関する教材を開発し、実地授業後のアンケートに記された児童の概念形成の状況を分析することにより、本教材の小学校家庭科への導入の可能性を検討する。 | |||||
| 内容記述 | ||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||
| 内容記述 | The purpose of this paper were 1)To review the reworking of the teaching material for home economics education for Japanese elementary school use, and 2)To examine the effects of the lesson for elementary school students in the actual class. | |||||
| 書誌情報 |
ja : 熊本大学教育実践研究 巻 28, p. 31-40, 発行年 2011-02-28 |
|||||
| NCID | ||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||
| 収録物識別子 | AA11700236 | |||||
| 著者版フラグ | ||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
| 日本十進分類法 | ||||||
| 主題Scheme | NDC | |||||
| 主題 | 375.52 | |||||
| 出版者 | ||||||
| 出版者 | 熊本大学教育学部附属教育実践総合センター | |||||
| 言語 | ja | |||||
| 関連 | ||||||
| 関連タイプ | hasPart | |||||
| 識別子タイプ | URI | |||||
| 関連識別子 | http://hdl.handle.net/2298/29258 | |||||
| コメント | ||||||
| 言語 | ja | |||||
| 値 | (第2報)は、『熊本大学教育学部紀要』第62号に掲載されています。関連を参照。 | |||||