@article{oai:kumadai.repo.nii.ac.jp:00024659, author = {藤井, 美保}, journal = {熊本大学教育実践研究}, month = {Feb}, note = {本研究においては、まず初めに親としての発達を促す子育て支援の必要性について述べ、日本の子育て支援の動向について整理したうえで、今後の子育て支援や親支援はどうあるべきか、その方向性を探るための一助として、カリフォルニア州のコミュニティ・カレッジにおける親教育について検討してみたい。具体的な事例として、グレンデール・コミュニティ・カレッジにおいて提供されている親教育プログラムを取り上げ、その内容や方法について考察することによって、コミュニティ・カレッジにおける親教育の特徴を明らかにし、そこから日本の子育て支援・親支援のあり方に対する示唆を得ることを目的とする。, The purpose of this research is to study parent education at community colleges in California State in terms of support for parental development in modern society. Specifically, parent education in Glendale Community College will be considered as a case. This research will clarify the characteristics of parent education at community colleges and some suggestions for parenting support in Japan will be obtained.}, pages = {81--89}, title = {カリフォルニア州のコミュニティ・カレッジにおける親教育 : グレンデール・コミュニティ・カレッジを中心に}, volume = {28}, year = {2011} }