WEKO3
アイテム
書写学習における訓練法の違いが児童に及ぼす影響 : 指導者に対する認知及び学習意欲の分析
http://hdl.handle.net/2298/20280
http://hdl.handle.net/2298/20280dfe8107e-bbd7-4f71-b60d-bba1778b5a86
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
|
| Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2011-07-14 | |||||
| タイトル | ||||||
| タイトル | 書写学習における訓練法の違いが児童に及ぼす影響 : 指導者に対する認知及び学習意欲の分析 | |||||
| 言語 | ||||||
| 言語 | jpn | |||||
| キーワード | ||||||
| 主題 | 臨書法, 手取法, 模写法 | |||||
| 資源タイプ | ||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
| 著者 |
森山, 秀吉
× 森山, 秀吉× 吉田, 道雄 |
|||||
| 別言語の著者 |
Moriyama, Hideyosi
× Moriyama, Hideyosi× Yoshida, Michio |
|||||
| 内容記述 | ||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||
| 内容記述 | Effects of the three training methods of “sho-sha”with brushing on the pupils' motivation and their cognition of the teachers ’behavior were examined. Main results were as follows. 1)The “tedori” method, in which the teacher takes the pupils' hands, was most effective in motivating the pupils to the “sho-sha” lessons. 2)Girls were more positively motivated to the lessons than boys. 3)Teachers' task-oriented behavior was not so highly evaluated in any of the three methods. 4)Pupils of the “tedori” method positively evaluated their teachers' consideration-oriented behavior. The “rinsho” method, in which pupils exercise by watching the model and the teacher gives instruction only by words, and the “mosha” method, in which pupils exercise by tracing the model, indicated relatively lower scores to the teachers, consideration-oriented behavior. 5)Pupils in the “tedori” felt their teachers more approachable and affective than those of the “rinsho” and the “mosha” methods. |
|||||
| 書誌情報 |
熊本大学教育工学センター紀要 巻 2, p. 1-9, 発行年 1985-02-25 |
|||||
| NCID | ||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||
| 収録物識別子 | AN10203850 | |||||
| フォーマット | ||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||
| 内容記述 | application/pdf | |||||
| 形態 | ||||||
| 値 | 943890 bytes | |||||
| 著者版フラグ | ||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
| 日本十進分類法 | ||||||
| 主題Scheme | NDC | |||||
| 主題 | 375.82 | |||||
| その他の言語のタイトル | ||||||
| その他のタイトル | The Effects of Training Methods of “Sho-sha” with Brushing on the Pupils' Attitudes | |||||
| タイトル(ヨミ) | ||||||
| その他のタイトル | ショシャ ガクシュウ ニ オケル クンレンホウ ノ チガイ ガ ジドウ ニ オヨボス エイキョウ : シドウシャ ニ タイスル ニンチ オヨビ ガクシュウ イヨク ノ ブンセキ | |||||
| 出版者 | ||||||
| 出版者 | 熊本大学 | |||||
| 資源タイプ | ||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||
| 内容記述 | 論文(Article) | |||||
| 資源タイプ・ローカル | ||||||
| 値 | 紀要論文 | |||||
| 資源タイプ・NII | ||||||
| 値 | Departmental Bulletin Paper | |||||
| 資源タイプ・DCMI | ||||||
| 値 | text | |||||
| 資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
| 値 | 02 | |||||