ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育学
  2. 紀要論文(教育系)
  1. 掲載誌一覧
  2. 熊本大学教育工学センター紀要
  3. Vol.2

書写学習における訓練法の違いが児童に及ぼす影響 : 指導者に対する認知及び学習意欲の分析

http://hdl.handle.net/2298/20280
http://hdl.handle.net/2298/20280
dfe8107e-bbd7-4f71-b60d-bba1778b5a86
名前 / ファイル ライセンス アクション
EC0002_001-009.pdf EC0002_001-009.pdf (943.9 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-07-14
タイトル
タイトル 書写学習における訓練法の違いが児童に及ぼす影響 : 指導者に対する認知及び学習意欲の分析
言語
言語 jpn
キーワード
主題 臨書法, 手取法, 模写法
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 森山, 秀吉

× 森山, 秀吉

WEKO 155589

森山, 秀吉

Search repository
吉田, 道雄

× 吉田, 道雄

WEKO 155590

吉田, 道雄

Search repository
別言語の著者 Moriyama, Hideyosi

× Moriyama, Hideyosi

WEKO 155591

Moriyama, Hideyosi

Search repository
Yoshida, Michio

× Yoshida, Michio

WEKO 155592

Yoshida, Michio

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 Effects of the three training methods of “sho-sha”with brushing on the pupils' motivation and their cognition of the teachers ’behavior were examined.
Main results were as follows.
1)The “tedori” method, in which the teacher takes the pupils' hands, was most effective in motivating the pupils to the “sho-sha” lessons.
2)Girls were more positively motivated to the lessons than boys.
3)Teachers' task-oriented behavior was not so highly evaluated in any of the three methods.
4)Pupils of the “tedori” method positively evaluated their teachers' consideration-oriented behavior. The “rinsho” method, in which pupils exercise by watching the model and the teacher gives instruction only by words, and the “mosha” method, in which pupils exercise by tracing the model, indicated relatively lower scores to the teachers, consideration-oriented behavior.
5)Pupils in the “tedori” felt their teachers more approachable and affective than those of the “rinsho” and the “mosha” methods.
書誌情報 熊本大学教育工学センター紀要

巻 2, p. 1-9, 発行年 1985-02-25
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10203850
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
値 943890 bytes
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 375.82
その他の言語のタイトル
その他のタイトル The Effects of Training Methods of “Sho-sha” with Brushing on the Pupils' Attitudes
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル ショシャ ガクシュウ ニ オケル クンレンホウ ノ チガイ ガ ジドウ ニ オヨボス エイキョウ : シドウシャ ニ タイスル ニンチ オヨビ ガクシュウ イヨク ノ ブンセキ
出版者
出版者 熊本大学
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(Article)
資源タイプ・ローカル
値 紀要論文
資源タイプ・NII
値 Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
値 text
資源タイプ・ローカル表示コード
値 02
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 14:13:50.496223
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3