WEKO3
アイテム
理科学習についての児童・生徒の意識と野外学習の効果について
http://hdl.handle.net/2298/20281
http://hdl.handle.net/2298/20281d7d35337-8e64-4526-b454-bc6c8ee86780
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-07-14 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 理科学習についての児童・生徒の意識と野外学習の効果について | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題 | 理科学習, 野外学習, 理科離れ | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
谷村, 洋征
× 谷村, 洋征× 堀川, 治城 |
|||||
別言語の著者 |
谷村, 洋征
× 谷村, 洋征× 堀川, 治城 |
|||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This is a preliminary report on the results of a survey of pupils' consciousness of science learning. The results suggest that such a natural history field as geology, treating rocks and fossils, do not attract the attention of the pupils of today because of their little experience in fieldwork. It is concluded the pupils' interest in this field will rise by increasing opportunities for observing field phenomena and specimens. | |||||
書誌情報 |
熊本大学教育工学センター紀要 巻 1, p. 17-24, 発行年 1984-02-25 |
|||||
NCID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10203850 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
形態 | ||||||
1056720 bytes | ||||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 375.42 | |||||
その他の言語のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Pupils' Consciousness and Effects of Fieldwork for Science Learning | |||||
タイトル(ヨミ) | ||||||
その他のタイトル | リカ ガクシュウ ニ ツイテ ノ ジドウ セイト ノ イシキ ト ヤガイ ガクシュウ ノ コウカ ニ ツイテ | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 熊本大学 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 論文(Article) | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
紀要論文 | ||||||
資源タイプ・NII | ||||||
Departmental Bulletin Paper | ||||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
text | ||||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
02 |