WEKO3
アイテム
実験指導における新しい手法の開発 : 指導成果の解析
http://hdl.handle.net/2298/20286
http://hdl.handle.net/2298/202865e0a7317-821c-4094-b5b4-9016d973dcd4
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-07-14 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 実験指導における新しい手法の開発 : 指導成果の解析 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題 | 物理学実験指導, 学生実験, 実験の指導成果 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
山下, 太利
× 山下, 太利× 前田, 健悟× 桃井, 凡夫× 三島, 嶽志 |
|||||
別言語の著者 |
Yamashita, Tairi
× Yamashita, Tairi× Maeda, Kengo× 桃井, 凡夫× 三島, 嶽志 |
|||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | In developing a method of instruction in a physics experiment,it is necessary to verify the validity of the method. However, the procedure of analysis for this verification has not been fully established up to the present. In this study, a procedure of analysis was devised and employed to examine the validity of the method of instruction we developed in data processing. The results show that our procedure can be used in examining the validity of teaching methods and, further, that our method of instruction is more effective than the older ones. | |||||
書誌情報 |
熊本大学教育工学センター紀要 巻 1, p. 31-34, 発行年 1984-02-25 |
|||||
NCID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10203850 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
形態 | ||||||
855609 bytes | ||||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 420.75 | |||||
その他の言語のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Development of a New Method in Teaching of Physics Experiment Procedure of Analyzing Effects of Instruction | |||||
タイトル(ヨミ) | ||||||
その他のタイトル | ジッケン シドウ ニ オケル アタラシイ シュホウ ノ カイハツ : シドウ セイカ ノ カイセキ | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 熊本大学 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 論文(Article) | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
紀要論文 | ||||||
資源タイプ・NII | ||||||
Departmental Bulletin Paper | ||||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
text | ||||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
02 |