WEKO3
アイテム
Interaction Analysis of the English Teaching-Learning Activities III : Toward an Effective Analysis System 3
http://hdl.handle.net/2298/20299
http://hdl.handle.net/2298/2029998e32c3a-c701-4050-b385-3587ebfbb1af
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-12-16 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Interaction Analysis of the English Teaching-Learning Activities III : Toward an Effective Analysis System 3 | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題 | verbal interaction, Flanders' Interaction Analysis Categories System, ELCI system | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
Sohguchi, Hirowo
× Sohguchi, Hirowo× 原田 , 一孝 |
|||||
別言語の著者 |
荘口, 博雄
× 荘口, 博雄× 原田, 一孝 |
|||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Interaction analysis categories are a means to classify verbal interaction in the classroom. By these we can make clear not only types of verbal behavior used in the classroom, but also the frequencies of different behavior and the influence of one behavior on the other in the sequence of verbal interaction. One of the well-known systems to analyze the verbal interaction between teacher and pupils is Flanders' Interaction Analysis Categories System. With this system, we have analyzed junior high school English classes for several years. | |||||
書誌情報 |
熊本大学教育工学センター紀要 巻 1, p. 13-16, 発行年 1984-02-25 |
|||||
NCID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10203850 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
形態 | ||||||
518671 bytes | ||||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 375.893 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 熊本大学 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 論文(Article) | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
紀要論文 | ||||||
資源タイプ・NII | ||||||
Departmental Bulletin Paper | ||||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
text | ||||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
02 |