ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育学
  2. 紀要論文(教育系)
  1. 掲載誌一覧
  2. 熊本大学教育工学センター紀要
  3. Vol.1

重度精神発達遅滞児における概念行動の形成過程

http://hdl.handle.net/2298/20302
http://hdl.handle.net/2298/20302
f92d7276-631a-46b0-becc-a34f88d9db11
名前 / ファイル ライセンス アクション
EC0001_057-066.pdf EC0001_057-066.pdf (2.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-07-15
タイトル
タイトル 重度精神発達遅滞児における概念行動の形成過程
言語
言語 jpn
キーワード
主題 障害児教育, 実態把握, 課題学習, 教材・教具
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 池部, 義信

× 池部, 義信

WEKO 155595

池部, 義信

Search repository
別言語の著者 Ikebe, Yoshinobu

× Ikebe, Yoshinobu

WEKO 155596

Ikebe, Yoshinobu

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 This paper reports on the formation process of conceptual behavior during 8 months in a thirteen-year-old profoundly mentally retarded girl, who needs the maximum aid in most of ADL. She has severe limitations in her communicative behavior and displays stereotypies, e.g., blindisms. The result of the study points to the necessity of the methods of instruction in terms of the formation process of human behavioral organization. The main learning tasks given to her were designed to prompt her manipulatory sensori-motor abilities. Sorting behavior was formed by giving her two or three manual tasks simultaneously-e.g., she came to sort rings and dry cells. The matching-to-sample behavior was acquired through small learning steps. Through these tasks, her eye-hand coordination and tactual motor control were developed. As a result, she came to pay attention to critical properties in the stimuli, retain them for some time, and compare the sample-stimulus with the choice stimuli. Her visual scanning and strategies were also facilitated through such learning.
書誌情報 熊本大学教育工学センター紀要

巻 1, p. 57-66, 発行年 1984-02-25
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10203850
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
1981041 bytes
著者版フラグ
出版タイプ VoR
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 378
その他の言語のタイトル
その他のタイトル The Formation Process of Conceptual Behavior in a Profoundly Mentally Retarded Child
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル ジュウド セイシン ハッタツ チタイジ ニ オケル ガイネン コウドウ ノ ケイセイ カテイ
出版者
出版者 熊本大学
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(Article)
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
02
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 15:45:04.953219
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3