WEKO3
アイテム
毛筆書写技能訓練に関する実験的研究 : 手取り法における訓練回数とその効果
http://hdl.handle.net/2298/20359
http://hdl.handle.net/2298/20359b0e41f1f-5589-432e-9ac8-39d791b1d276
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-07-20 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 毛筆書写技能訓練に関する実験的研究 : 手取り法における訓練回数とその効果 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題 | 書道, 毛筆, 手取り法, 授業研究 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
森山, 秀吉
× 森山, 秀吉× 吉田, 道雄 |
|||||
別言語の著者 |
森山, 秀吉
× 森山, 秀吉× Yoshida, Michio |
|||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | The effect of Training Times on the pupils' " Shosha" skill was investigated using the "Tedori" method in which the teacher takes the pupils' hands. The main results were as follows. 1. Generally, pupils' skills were improved as the training time increased. 2. The effect of training time was more remarkable in 4th grade pupils than in 6th graders. In the latter case, the task was so easy that no difference was found within the experimental conditions. 3. The boys were more influenced by the training time than the girls. The girls' skills were improved in all conditions. |
|||||
書誌情報 |
熊本大学教育工学センター紀要 巻 3, p. 13-18, 発行年 1986-03-15 |
|||||
NCID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10203850 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
形態 | ||||||
700307 bytes | ||||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 375.73 | |||||
その他の言語のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Effects of Training Time on the Pupils' "Shosha" Skills | |||||
タイトル(ヨミ) | ||||||
その他のタイトル | モウヒツ ショシャ ギノウ クンレン ニ カンスル ジッケンテキ ケンキュウ : テドリ ホウ ニ オケル クンレン カイスウ ト ソノ コウカ | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 熊本大学 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 論文(Article) | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
紀要論文 | ||||||
資源タイプ・NII | ||||||
Departmental Bulletin Paper | ||||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
text | ||||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
02 |