WEKO3
アイテム
重さの学習の第一歩
http://hdl.handle.net/2298/20422
http://hdl.handle.net/2298/2042246fa385d-ecad-42d4-9566-b535c16cf382
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-07-22 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 重さの学習の第一歩 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | オモサ ノ ガクシュウ ノ ダイイッポ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | First Step to the Learning of "Weight" | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題 | 小学校, 理科, 質量 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
知久馬, 義朗
× 知久馬, 義朗 |
|||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This paper deals with the planning and execution of the classwork whose objective is to make children acquire two rules on "conservation of mass". In the^construction of teaching-learning material, the author categorized the types of problems ("Katawake") by several criteria and ordered the problems by "Jiwajiwa (progressive) Strategy". In addition, the author ordered the rules on the degree of operatability of antecedent. As the result of the classwork, the children concerned acquired the two rules. Moreover, they recognized the significance of instruments in the weighing of materials and showed the ability to select suitable instruments. The analysis of the teaching-learning process made clear several important facts about the development process of children's knowledge in rule-learning. | |||||
書誌情報 |
ja : 熊本大学教育工学センター紀要 巻 5, p. 1-24, 発行年 1988-02-29 |
|||||
NCID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10203850 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 375.422 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 熊本大学 | |||||
言語 | ja |