WEKO3
アイテム
教育実習における社会科授業構成に関する考察 : 小学校5年「日本の畑作」を素材として
http://hdl.handle.net/2298/20462
http://hdl.handle.net/2298/204623edbc63d-a2b1-42f6-980b-42bd46fc1271
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
|
| Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2011-07-26 | |||||
| タイトル | ||||||
| タイトル | 教育実習における社会科授業構成に関する考察 : 小学校5年「日本の畑作」を素材として | |||||
| 言語 | ||||||
| 言語 | jpn | |||||
| キーワード | ||||||
| 主題 | 小学校, 社会科, 日本の農業, 食料 | |||||
| 資源タイプ | ||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
| 著者 |
河南, 一
× 河南, 一 |
|||||
| 別言語の著者 |
Kawaminami, Hajime
× Kawaminami, Hajime |
|||||
| 内容記述 | ||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||
| 内容記述 | In this article, I tried to make clear the sutdy of subject matter and construction of lesson for the teacher training in elementaly social studies.The result of the analysis is as follows: 1) Student teachers have to be based on the contents of textbook in teaching, but teacher need not it, that is the most different viewpoint in the teacher training. 2) Terefore, it is necessary that student teachers study the textbook and find the problems of himself and attempt to solve it. In teaching, he has to change these experiences to "inquiry process". 3) I attempted to make a lesson construction of "agriculture" which is based on the problem of student teachers, and asked one of them to do that teaching plan. I find that, as a result, the problem which is found by students is equal to pupils' in elementary school. |
|||||
| 書誌情報 |
熊本大学教育実践研究 巻 6, p. 47-60, 発行年 1989-02-28 |
|||||
| NCID | ||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||
| 収録物識別子 | AA11700236 | |||||
| フォーマット | ||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||
| 内容記述 | application/pdf | |||||
| 形態 | ||||||
| 値 | 1743974 bytes | |||||
| 著者版フラグ | ||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
| 日本十進分類法 | ||||||
| 主題Scheme | NDC | |||||
| 主題 | 375.312 | |||||
| その他の言語のタイトル | ||||||
| その他のタイトル | A Lesson Construction of Social Studies in Teacher Training : In the Case of Teaching on Agriculture in the Elementary School | |||||
| タイトル(ヨミ) | ||||||
| その他のタイトル | キョウイク ジッシュウ ニ オケル シャカイカ ジュギョウ コウセイ ニ カンスル コウサツ : ショウガッコウ 5ネン ニホン ノ ハタサク オ ソザイ ト シテ | |||||
| 出版者 | ||||||
| 出版者 | 熊本大学教育学部附属教育実践研究指導センター | |||||
| 資源タイプ | ||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||
| 内容記述 | 論文(Article) | |||||
| 資源タイプ・ローカル | ||||||
| 値 | 紀要論文 | |||||
| 資源タイプ・NII | ||||||
| 値 | Departmental Bulletin Paper | |||||
| 資源タイプ・DCMI | ||||||
| 値 | text | |||||
| 資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
| 値 | 02 | |||||