WEKO3
アイテム
障害児教育における集中指導(2) : 弁別および数概念の指導
http://hdl.handle.net/2298/20544
http://hdl.handle.net/2298/20544602f3d79-c5d1-4a98-9c31-83b24948cde1
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-07-28 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 障害児教育における集中指導(2) : 弁別および数概念の指導 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題 | 障害児教育, 弁別, 数の概念, 数概念 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
岩村, 道夫
× 岩村, 道夫× 大友, 昇× 坂本, 裕 |
|||||
別言語の著者 |
Iwamura, Michio
× Iwamura, Michio× Ohtomo, Noboru× 坂本, 裕 |
|||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Fifth Kumamoto Intensive Training Camp for handicapped children was held from August 4-6th, 1989. Thirteen years old boy retarded succeeded in his discliminating size (big and small) and color (red, blue and yellow). Six years old boy mildly retarded learned matching numbers of objects and number cards. Errorless learning was effective for their training. Trainnee's favorit activities such as going for a walk and listening musics were used as their reinforcements. | |||||
書誌情報 |
熊本大学教育実践研究 巻 7, p. 81-88, 発行年 1990-02-28 |
|||||
NCID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11700236 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
形態 | ||||||
1199496 bytes | ||||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 378 | |||||
その他の言語のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Intensive Training Camp for Handicapped Children (2) : Training of Discrimination and Number Concept | |||||
タイトル(ヨミ) | ||||||
その他のタイトル | ショウガイジ キョウイク ニ オケル シュウチュウ シドウ 2 : ベンベツ オヨビ カズ ガイネン ノ シドウ | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 熊本大学教育学部附属教育実践研究指導センター | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 論文(Article) | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
紀要論文 | ||||||
資源タイプ・NII | ||||||
Departmental Bulletin Paper | ||||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
text | ||||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
02 | ||||||
関連 | ||||||
関連タイプ | hasPart | |||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | http://hdl.handle.net/2298/20543 | |||||
関連 | ||||||
関連タイプ | hasPart | |||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | http://hdl.handle.net/2298/20545 | |||||
コメント | ||||||
(1)は『熊本大学教育実践研究』第7号 p71-79(20543) に、(3)はp89-98(20545) に掲載されています。各関連を参照のこと。 |