WEKO3
アイテム
障害児教育における集中指導(3) : コミュニケーションの指導
http://hdl.handle.net/2298/20545
http://hdl.handle.net/2298/2054568a1f1ec-31b1-4be6-b2dd-f1747b50efc9
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-07-28 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 障害児教育における集中指導(3) : コミュニケーションの指導 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題 | 障害児教育, 行動教育キャンプ, コミュニケーション, トーキング・エイド, 自閉症児, マンド行動 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
大友, 昇
× 大友, 昇× 坂本, 裕 |
|||||
別言語の著者 |
Ohtomo, Noboru
× Ohtomo, Noboru× 坂本, 裕 |
|||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Fifth Kumamoto Intensive Training Camp for handicapped children was held from August 4-6 th, 1989. Eight years old boy moderately retarded was trained to urinate by himself. During his training, physical and verbal prompts were gradually faded out. Autistic boy (CA. 5:2) and four years old boy with Down's syndrom acquired sign language for requesting toys. Moderately retarded man (CA.17:8) mastered how to use "Talking Aid" for tooth-brushing and snacks. | |||||
書誌情報 |
熊本大学教育実践研究 巻 7, p. 89-98, 発行年 1990-02-28 |
|||||
NCID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11700236 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
形態 | ||||||
1640476 bytes | ||||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 378 | |||||
その他の言語のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Intensive Training Camp for Handicapped Children (3) : Training of Communication Skills | |||||
タイトル(ヨミ) | ||||||
その他のタイトル | ショウガイジ キョウイク ニ オケル シュウチュウ シドウ 3 : コミュニケーション ノ シドウ | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 熊本大学教育学部附属教育実践研究指導センター | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 論文(Article) | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
紀要論文 | ||||||
資源タイプ・NII | ||||||
Departmental Bulletin Paper | ||||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
text | ||||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
02 | ||||||
関連 | ||||||
関連タイプ | hasPart | |||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | http://hdl.handle.net/2298/20543 | |||||
関連 | ||||||
関連タイプ | hasPart | |||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | http://hdl.handle.net/2298/20544 | |||||
コメント | ||||||
(1)は『熊本大学教育実践研究』第7号 p71-79(20543) に、(2)はp81-88(20544) に掲載されています。各関連を参照のこと。 |