ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育学
  2. 紀要論文(教育系)
  1. 掲載誌一覧
  2. 熊本大学教育実践研究
  3. Vol.8

同一性拡散状態に陥った女子高校生に対する絵画療法

http://hdl.handle.net/2298/20569
http://hdl.handle.net/2298/20569
1545a30f-edff-44d1-b355-1dc19999fa28
名前 / ファイル ライセンス アクション
KKJ0008_097-106.pdf KKJ0008_097-106.pdf (904.6 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-07-29
タイトル
タイトル 同一性拡散状態に陥った女子高校生に対する絵画療法
言語
言語 jpn
キーワード
主題 心理学, 精神病, 絵画療法, 心理的治療, 境界例型精神病, 対人恐怖症
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 甲斐, 優子

× 甲斐, 優子

WEKO 149474

甲斐, 優子

Search repository
別言語の著者 Kai, Yuko

× Kai, Yuko

WEKO 149475

Kai, Yuko

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 An adolescent patient with identity diffusion cannot verbalize her own problems of inner fear and psychological conflict between her parents and herself and so on. So in the course of therapy to this kind of patient, we can take a number of non-verbal communication methods including Art therapy. In this paper, using some. pictures especially those of sqiggle, we examined the inter-relationship between mental condition of the patient and her picture. As a result, we summarize as follows: 1, The patient was remarkably tense and often reluctant to go to hospital. In the course of my therapy, however, she acquired gradually, on the one hand, she clearly showed her pathological condition such as eye-contact fear or oralphase dependent need. 2, In drawing a picture, she often showed an excessive attention for symmetry and tendency diminishing its size, when she felt she exposed to internal menace. 3, When she showed in her picture separation anxiety and derealization from her affectional object, her drawing became elaborate and accurate, which suggests her effort to counterbalance.Namely, It represented that she wanted inner stability and integration. 4, When she got aware of and faced to her separation anxiety and derealization, and when she could verbalize them, she at last, succeeded in her picturization. 5, After she went through transference and identification of herself to her therapist, she came to need idealization of herself and got down to the situation of identity crisis. And at last she came to be able to accept the reality as it is.
書誌情報 熊本大学教育実践研究

巻 8, p. 97-106, 発行年 1991-02-28
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11700236
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
値 904566 bytes
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 146.8
その他の言語のタイトル
その他のタイトル Art Therapy of a High School Girl with Identity Diffusion
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル ドウイツ セイ カクサン ジョウタイ ニ オチイッタ ジョシ コウコウセイ ニ タイスル カイガ リョウホウ
出版者
出版者 熊本大学教育学部附属教育実践研究指導センター
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(Article)
資源タイプ・ローカル
値 紀要論文
資源タイプ・NII
値 Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
値 text
資源タイプ・ローカル表示コード
値 02
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 16:28:15.946601
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3