ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育学
  2. 紀要論文(教育系)
  1. 掲載誌一覧
  2. 熊本大学教育実践研究
  3. Vol.15

学校ベースのカリキュラムの評価に関する研究 : 小学校理科における単元間の関連的指導を事例として

http://hdl.handle.net/2298/20871
http://hdl.handle.net/2298/20871
ebf87665-958f-42e6-afd1-d83e4e5565af
名前 / ファイル ライセンス アクション
KKJ0015_025-037.pdf KKJ0015_025-037.pdf (1.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-08-17
タイトル
タイトル 学校ベースのカリキュラムの評価に関する研究 : 小学校理科における単元間の関連的指導を事例として
言語 ja
タイトル
タイトル ガッコウ ベース ノ カリキュラム ノ ヒョウカ ニ カンスル ケンキュウ : ショウガッコウ リカ ニ オケル タンゲンカン ノ カンレンテキ シドウ オ ジレイ ト シテ
言語 ja-Kana
タイトル
タイトル A Study on the Evaluation of School-Based Curriculum : A Case of the Integration among Learning Units in the Elementary School Science
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 Curriculum Evaluation, Qualitative Evaluation, School-Based Curriculum, Curriculum Integration
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 中山, 玄三

× 中山, 玄三

WEKO 147713

ja 中山, 玄三

ja-Kana ナカヤマ, ゲンゾウ

en Nakayama, Genzo

Search repository
伊勢, 一郎

× 伊勢, 一郎

WEKO 147734

ja 伊勢, 一郎

Search repository
古田, 健二

× 古田, 健二

WEKO 147735

ja 古田, 健二

Search repository
吉永, 公紀

× 吉永, 公紀

WEKO 147736

ja 吉永, 公紀

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 The theory and practice of curriculum evaluation has moved through several stages. It began with an emphasis on grading, marking, and judging and proceeded to develop a specialized connection with systematic measurement. Later on, evaluation began to focus on the improvement of programs rather than the assessment of students alone. More recently, a number of evaluators have sought to discover large-scale perspectives and trends that is known as the IEA Study, while a good deal of evaluation at the level of government and local schools has been spurred along by accountability, reporting the congruence between agreed-upon goals and their realization. There is also an emphasis on qualitative evaluation that paint curriculum within a complex situation. To portray the reality of situations and to reveal their merit and worth by using the human being as the primary instrument of evaluation, naturalistic approach is exemplified in education, by drawing its methodologies from anthropology, ethology, and ethnography. This paper begins by tracing each of these more fully, and contemporary orientation to curriculum evaluation are described in the former part. One of the practice of curriculum evaluation at the local school level, which focuses mainly on the goal-based qualitative evaluation in the elementary school science, is highlighted in the latter part.
書誌情報 ja : 熊本大学教育実践研究

巻 15, p. 25-37, 発行年 1998-02-27
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11700236
著者版フラグ
出版タイプ VoR
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 375.422
出版者
出版者 熊本大学教育学部附属教育実践研究指導センター
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 16:30:08.894219
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3