ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育学
  2. 紀要論文(教育系)
  1. 掲載誌一覧
  2. 熊本大学教育実践研究
  3. Vol.16

学校・学級規模と教師のP-M指導類型の関係及びその効果性(I)

http://hdl.handle.net/2298/20941
http://hdl.handle.net/2298/20941
d49e2db0-e8f4-4568-98c8-ff4dbc0c14b2
名前 / ファイル ライセンス アクション
KKJ0016_067-078.pdf KKJ0016_067-078.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-08-18
タイトル
タイトル 学校・学級規模と教師のP-M指導類型の関係及びその効果性(I)
言語 ja
タイトル
タイトル ガッコウ ガッキュウ キボ ト キョウシ ノ P-M シドウ ルイケイ ノ カンケイ オヨビ ソノ コウカセイ 1
言語 ja-Kana
タイトル
タイトル A Study of Relationships between School/Class Size and the Homeroom Teacher's P-M Leadership Patterns and Their Effects on School Morale (I)
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 学級規模, P-M指導行動, P-M指導類型
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 佐藤, 静一

× 佐藤, 静一

WEKO 149084

ja 佐藤, 静一

ja-Kana サトウ, セイイチ

en Sato, Seiichi

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 The present study attempted to analyze the relationships between the school and class size and the homeroom teacher's P-M leadership patterns and their effects on school morale. The subjects were 228 university students, mainly freshmen. Their homeroom teacher's P-M leadership patterns, and school morale (class activities, learning activities, and mental and physical stability) were examined as well as the school size (the number of classrooms per grade) and the class size (the number of students of the class) when they were in the fifth grade. The main findings are as follows : 1. Class activities and mental/physical stability were higher in the PM and the M leadership patterns than in the P and pm patterns ; learning activities were the highest in the PM pattern, followed by the M, P, and pm patterns in this order, with the pm pattern the lowest. 2. As to the relationships between the school/class size and the frequency of the P-M leadership pattern, the larger the school/class size, the lower the frequency of the PM pattern, with the pm pattern increasing significantly ; the smaller the school/class size, the higher the frequency of the PM pattern, with the pm pattern decreasing significantly.
書誌情報 ja : 熊本大学教育実践研究

巻 16, p. 67-78, 発行年 1999-03-12
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11700236
著者版フラグ
出版タイプ VoR
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 371.4
出版者
出版者 熊本大学教育学部附属教育実践研究指導センター
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 16:30:39.117080
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3