ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育学
  2. 紀要論文(教育系)
  1. 掲載誌一覧
  2. 熊本大学教育実践研究
  3. Vol.24

子どもとかかわる体験的学習による子ども理解

http://hdl.handle.net/2298/21326
http://hdl.handle.net/2298/21326
ce4f91ab-ee93-49f8-91f4-ca19b2e487d0
名前 / ファイル ライセンス アクション
KKJ0024_009-025.pdf KKJ0024_009-025.pdf (1.9 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-09-14
タイトル
タイトル 子どもとかかわる体験的学習による子ども理解
言語
言語 jpn
キーワード
主題 experiential learning, understanding of children, competences in professional teaching, pre-service teacher training
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 中山, 玄三

× 中山, 玄三

WEKO 147713

ja 中山, 玄三
ISNI

en Nakayama, Genzo

ja-Kana ナカヤマ, ゲンゾウ

Search repository
別言語の著者 中山, 玄三

× 中山, 玄三

WEKO 147713

ja 中山, 玄三
ISNI

en Nakayama, Genzo

ja-Kana ナカヤマ, ゲンゾウ

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 Conceptual understanding of children's behavior and characteristics was one of the basic competences required in professional teaching. To acquire knowledge and understanding of children, the first-hands experience in interacting with children was considered most important. Thus, such conceptual skills, fostered through the "Friendship Program" as a practice-based experiential learning in pre-service teacher training curriculum, were continuously assessed during the fiscal years from 2002 to 2005. Three criteria, which were originally developed by the author and consisted of "learning stages", "developmental levels in observing children", and "levels of understanding of children", were used for this assessment. The results indicated that a certain effect of experiential learning could be given on college students in constructing conceptual knowledge and understanding of children.
書誌情報 熊本大学教育実践研究

巻 24, p. 9-25, 発行年 2007-02-28
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11700236
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
1874015 bytes
著者版フラグ
出版タイプ VoR
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 373.7
その他の言語のタイトル
その他のタイトル Understanding of Children through the Experiential Learning to Interact with Children
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル コドモ ト カカワル タイケンテキ ガクシュウ ニ ヨル コドモ リカイ
出版者
出版者 熊本大学教育学部附属教育実践総合センター
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(Article)
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
02
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 16:32:56.834756
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3