ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育学
  2. 紀要論文(教育系)
  1. 掲載誌一覧
  2. 熊本大学教育実践研究
  3. Vol.24

入門期における言語発達に関する臨床的研究(その2) : 4月から9月にかけての児童の言語発達に着目して

http://hdl.handle.net/2298/21332
http://hdl.handle.net/2298/21332
57772deb-bc82-4527-83f1-553ddb775db1
名前 / ファイル ライセンス アクション
KKJ0024_091-099.pdf KKJ0024_091-099.pdf (439.9 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-09-14
タイトル
タイトル 入門期における言語発達に関する臨床的研究(その2) : 4月から9月にかけての児童の言語発達に着目して
言語
言語 jpn
キーワード
主題 言語発達, 会話, 国語科, 二次的ことば
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 河野, 順子

× 河野, 順子

WEKO 148636

河野, 順子

Search repository
別言語の著者 河野, 順子

× 河野, 順子

WEKO 152612

ja 河野, 順子
ISNI

ja-Kana カワノ, ジュンコ

en Kawano, Junko

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this study was to determine the requirements that lead to language development in children, through observation of participants of the educational guidance (morning meeting and/or Japanese class) by Sumiko Hashimoto during the introductory period (April ? September of 1st grade) at Kumamoto City Honjo Elementary School. As a result of observation of participants for 7 months, it was clear that the following approach of the teacher was important for the language development in children in the introductory period. First, following matters were clearly identified through the comparison of morning meetings in April and September. As generally known, children in the introduction period learn many things from what the teacher says. In the case of Ms. Hashimoto, she tried to draw out the life experiences, feelings, and impressions of the children, while building a relationship with them. Also, through this approach, she employed response-related speech, such as asking the children questions and speaking to them with words of approval. These response-related words became familiar to the children by September, and began to connect them with others. (Consideration 1) Next, the following matter could be determined by the comparison of the Japanese class in April and September. Ms Hashimoto devoted herself to the cultivation of "secondary-order language", in other words, how much each child expressed him/herself to others in the class. In particular, she creatively internalized "the viewpoint of others" to the learners, by introducing "indirect dialogue" through "direct dialogue". Also, when the children came in contact with such words, she helped them gain language physically and through realization, through the mutual discussion between learners, based on the life experiences of the children. In this way, "secondary-order language" began to emerge from the children. (Consideration 2)
書誌情報 熊本大学教育実践研究

巻 24, p. 91-99, 発行年 2007-02-28
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11700236
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
値 439886 bytes
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 375.82
その他の言語のタイトル
その他のタイトル Clinical Study to Language Development During the Introduction Period (Part 2) : Focusing on Language Development in Children from April to September
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル ニュウモンキ ニ オケル ゲンゴ ハッタツ ニ カンスル リンショウテキ ケンキュウ ソノ2 : 4ガツ カラ 9ガツ ニ カケテ ノ ジドウ ノ ゲンゴ ハッタツ ニ チャクモク シテ
出版者
出版者 熊本大学教育学部附属教育実践総合センター
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(Article)
資源タイプ・ローカル
値 紀要論文
資源タイプ・NII
値 Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
値 text
資源タイプ・ローカル表示コード
値 02
関連
関連タイプ hasPart
識別子タイプ URI
関連識別子 http://hdl.handle.net/2298/21303
コメント
値 (その1)は『熊本大学教育実践研究』第23号に掲載されています。関連を参照。
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 16:33:10.995446
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3