WEKO3
アイテム
型紙心材による立体教材開発 : 写実的表現に着目して
http://hdl.handle.net/2298/21382
http://hdl.handle.net/2298/2138288b912fb-7442-4e13-a7f6-82e9e6cd1def
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-09-16 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 型紙心材による立体教材開発 : 写実的表現に着目して | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題 | cardboard-pattem framework, clay, model | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
横出, 正紀
× 横出, 正紀× 棚町, 里美× 樺島, 優子 |
|||||
別言語の著者 |
横出, 正紀
× 横出, 正紀× Tanamachi, Satomi× Kabashima, Yuko |
|||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | It is difficult to make a realistic clay model for children because of the complex and hard framework. So, we developed a simple framework made of cardboard-pattern. As a result of using the cardboard-pattern frame, it was possible for children to make complicated and realistic clay model. Because a material of cardboard can be easily cut with scissors and bonded together by means of children's skill. | |||||
書誌情報 |
熊本大学教育実践研究 巻 25, p. 87-94, 発行年 2008-02-29 |
|||||
NCID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11700236 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
形態 | ||||||
1808564 bytes | ||||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 375.72 | |||||
その他の言語のタイトル | ||||||
その他のタイトル | On the Teaching Materials of Creating Art Form of the Cardboard Frame : Case of Realistic Representation | |||||
タイトル(ヨミ) | ||||||
その他のタイトル | カタガミ シンザイ ニ ヨル リッタイ キョウザイ カイハツ : シャジツテキ ヒョウゲン ニ チャクモク シテ | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 熊本大学教育学部附属教育実践総合センター | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 論文(Article) | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
紀要論文 | ||||||
資源タイプ・NII | ||||||
Departmental Bulletin Paper | ||||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
text | ||||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
02 |