@article{oai:kumadai.repo.nii.ac.jp:00027642, author = {松田, 佳祐 and Matsuda, Keisuke and 野原, 浩大朗 and Nohara, Koutarou and 松田, 佳祐 and Matsuda, Keisuke and 野原, 浩大朗}, journal = {熊本大学政策研究}, month = {Mar}, note = {application/pdf, 論文(Article), バスロケーションシステムの導入により、直接的効果として①定時制の確保が難しいバス交通問題の緩和、②バス交通の管理の容易化などが考えられる。また、これに付随して、①バス利用者の増加、②都市圏渋滞問題の緩和といった波及効果も考えられる。バスロケーションシステムは、システムの構築、初期導入費、管理維持コスト等にハードルがあり、限定された箇所のみの設置に留まっている。現在急速に普及するスマートフォンのアプリケーションを用いて、上記問題点を改善し、かつ、バスロケーションシステムの拡大化・簡易化を目標とし、試験的な運用を行う。, By introduction of bus location system, Users can get information of bus running and bus operation system will be made easier. In addition,the number of bus users will increase and urban traffic congestion will be reduced. However, there is a drawback of existing system, the initial installation costs, maintenance costs is high, so bus location systems are installed only in the limited area. We develop an application of smartphones which overcomes he above-mentioned problems, and aims at extending a bus location system.}, pages = {81--90}, title = {スマートフォンアプリによるバスロケーションシステムの開発と試験的導入}, volume = {4}, year = {2013}, yomi = {マツダ, ケイスケ and ノハラ, コウタロウ and マツダ, ケイスケ} }