ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育学
  2. 紀要論文(教育系)
  1. 掲載誌一覧
  2. 熊本大学教育実践研究
  3. Vol.31

問題解決に必要な思考力と知識の活用力を育む学習コンテンツの実践化 : 教師教育の場合

http://hdl.handle.net/2298/29861
http://hdl.handle.net/2298/29861
e5b8e639-3bae-4925-a839-2dc29b1d260a
名前 / ファイル ライセンス アクション
KKJ0031_001-015.pdf KKJ0031_001-015.pdf (3.7 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-04-15
タイトル
タイトル 問題解決に必要な思考力と知識の活用力を育む学習コンテンツの実践化 : 教師教育の場合
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 中山, 玄三

× 中山, 玄三

WEKO 147713

ja 中山, 玄三
ISNI

en Nakayama, Genzo

ja-Kana ナカヤマ, ゲンゾウ

Search repository
別言語の著者 中山, 玄三

× 中山, 玄三

WEKO 147713

ja 中山, 玄三
ISNI

en Nakayama, Genzo

ja-Kana ナカヤマ, ゲンゾウ

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 The learning contents that intended to develop the reasoning and knowledge application skills required in solving problems had been implemented respectively, in the pre-service teacher training program in 2012 where 38 university students were involved, and in the in-service teacher training program in 2013 where 42 school teachers were in volved. In both programs, the small group work called “co-productive learning”, that enhanced brain storming and scaffolding by metacognition on general heuristics and specific patterns of reasoning, had been promoted in order to solve the problems creatively. The results indicated as follows : 1. In comparison of the pre- and post- tests, performance on problem solving was significantly improved in both pre-service and in-service teacher training programs. Thus, developing the reasoning and knowledge application skills could be possible by mean of the “co-productive learning” and the learning contents could be effective to foster the creative problem solving. 2. Positive correlation (0.2≦r≦0.4) between performance on the pre-test and enthusiasm toward problem solving on the post-test was found in both pre-service and in-service teacher training programs. Thus, it seems to suggest that affective enthusiasm could be a prerequisite and motive power for the creative problem solving.
書誌情報 熊本大学教育実践研究

巻 31, p. 1-15, 発行年 2014-02-28
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11700236
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
3732237 bytes
形態
58249 bytes
著者版フラグ
出版タイプ VoR
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 375
その他の言語のタイトル
その他のタイトル Implementation of the Learning Contents to Develop Reasoning and Knowledge Application Skills Required in Solving Problems : In Case of Teacher Education
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル モンダイ カイケツ ニ ヒツヨウ ナ シコウリョク ト チシキ ノ カツヨウリョク ヲ ハグクム ガクシュウ コンテンツ ノ ジッセンカ : キョウシ キョウイク ノ バアイ
出版者
出版者 熊本大学教育学部附属教育実践総合センター
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(Article)
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
02
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 16:34:24.058130
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3