ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育学
  2. 紀要論文(教育系)
  1. 掲載誌一覧
  2. 熊本大学教育実践研究
  3. Vol.31

「新しい科学知の創造」を志向するカリキュラム編成に関する理論的基盤と基本原理

http://hdl.handle.net/2298/29865
http://hdl.handle.net/2298/29865
cbf41e7b-91ba-4c76-892b-34eabadd8a65
名前 / ファイル ライセンス アクション
KKJ0031_043-062.pdf KKJ0031_043-062.pdf (5.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-04-15
タイトル
タイトル 「新しい科学知の創造」を志向するカリキュラム編成に関する理論的基盤と基本原理
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 中山, 玄三

× 中山, 玄三

WEKO 147713

ja 中山, 玄三
ISNI

en Nakayama, Genzo

ja-Kana ナカヤマ, ゲンゾウ

Search repository
別言語の著者 中山, 玄三

× 中山, 玄三

WEKO 147713

ja 中山, 玄三
ISNI

en Nakayama, Genzo

ja-Kana ナカヤマ, ゲンゾウ

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 In this study, basic principles on curriculum construction could be extracted from the theoretical foundation on the “creating new scientific knowledge”. The steps undertaken were as follows : 1. Ideas on “excellence” in science education were reviewed and its meaning could be defined as “creating new scientific knowledge” in this study. 2. Theories on the “creating new scientific knowledge” were reviewed in terms of definition of creativity, contemporary concept of competencies and psychological background of problem solving. Based on such theories, the learning contents had been developed and implemented, that intended to develop the reasoning and knowledge application skills required in solving problems. Description of major characteristics in constructing the learning contents could be applicable as basic principles. 3. Philosophy on the “creating new scientific knowledge” in science education could be seen as a paradigm shift from the traditional one, that is, transmitting solid knowledge. Based on such philosophy, the model curriculum had been drafted, that intended to correlate and integrate between learning of science and doing science. Description of major characteristics in constructing the model curriculum could be applicable as basic principles. 4. Several principles extracted from above could be organized into a unified theoretical framework for curriculum construction toward the “creating new scientific knowledge” as concluding remarks.
書誌情報 熊本大学教育実践研究

巻 31, p. 43-62, 発行年 2014-02-28
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11700236
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
5006340 bytes
著者版フラグ
出版タイプ VoR
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 375
その他の言語のタイトル
その他のタイトル Theory and Principles on Curriculum Construction Towards the “Creating New Scientific Knowledge”
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル アタラシイ カガクチ ノ ソウゾウ ヲ シコウ スル カリキュラム ヘンセイ ニ カンスル リロンテキ キバン ト キホン ゲンリ
出版者
出版者 熊本大学教育学部附属教育実践総合センター
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(Article)
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
02
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 16:34:26.971149
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3