ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育学
  2. 紀要論文(教育系)
  1. 掲載誌一覧
  2. 熊本大学教育学部紀要
  3. Vol.63

障害、ジェンダーと教育の交点 : スコットランドのS.リデルの研究に焦点をあてて

http://hdl.handle.net/2298/31636
http://hdl.handle.net/2298/31636
79a0b32d-cdcb-485c-baaa-4e16e3fa69d1
名前 / ファイル ライセンス アクション
KKK0063_195-202.pdf KKK0063_195-202.pdf (2.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-12-22
タイトル
タイトル 障害、ジェンダーと教育の交点 : スコットランドのS.リデルの研究に焦点をあてて
言語
言語 jpn
キーワード
主題 Disability, Gender, Education, Scotland, S. Riddell
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 古田, 弘子

× 古田, 弘子

WEKO 146698

en Furuta, Hiroko

ja 古田, 弘子
ISNI

ja-Kana フルタ, ヒロコ

Search repository
別言語の著者 古田, 弘子

× 古田, 弘子

WEKO 146698

en Furuta, Hiroko

ja 古田, 弘子
ISNI

ja-Kana フルタ, ヒロコ

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本稿では,S.リデルの1990年以降研究業績から,障害とジェンダーと教育の交点に関する研究成果を提示していると思われた3つの研究について報告し,そこから得られる示唆について検討する.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 Three research publications of Riddell, S.(2001, 2005, 2012)regarding the intersection of disability, gender, and education, were reported, and suggestions from these articles were presented by the author. The first paper,
published in 2001, was about life-long learning for people with learning difficulties. The findings of the paper demonstrated that even though broad commonalities such as deprivation and economic marginalization in the lives of people with learning difficulties? which transcend divisions of gender and social class?were found, there were significant differences between case studies in relation to gender. The second paper, published in 2005, was on gender and disability in education. The findings of the paper showed, based on Scottish government statistics, that marginalization occurred more among non-normative disability categories, and especially in boys. It also focused on disabled students in higher education and indicated that they were more likely to be from a higher social class than students with learning difficulties in elementary/secondary schools, suggesting that disability and marginalization may not be directly related. The topic of the third paper, published in 2012, was on gender and deprivation of students with social, emotional and behavioural difficulties (SEBD). The findings of the paper indicated that even after the new legislation passed and the special educational concept was replaced by the over-arching category of additional support needs (ASN), the SEBD or non-normative category accounted for many students identified as having ASN. It also suggested that these students were more at risk of exclusion from school. Finally, the author suggested three points, which were drawn from S. Riddell's works, to be used as insight for Japanese educators who have experienced rapidly changing and somewhat confusing cirucmstances subsequent to special needs educational reform
implemted in 2007.
書誌情報 熊本大学教育学部紀要

巻 63, p. 195-202, 発行年 2014-12-12
ISSN
収録物識別子 21881871
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12653153
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
2192182 bytes
著者版フラグ
出版タイプ VoR
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 378
その他の言語のタイトル
その他のタイトル The Intersection of Disability,Gender and Education : Suggestions from Research of S.Riddell
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル ショウガイ ジェンダー ノ キョウイク ノ コウテン : スコットランド ノ S.リデル ノ ケンキュウ ニ ショウテン オ アテテ
出版者
出版者 熊本大学
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(Article)
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
02
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 14:02:32.801548
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3