ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育学
  2. 紀要論文(教育系)
  1. 掲載誌一覧
  2. 熊本大学教育学部紀要
  3. Vol.63

カリキュラムに基づく尺度の日本語版開発に向けた算数の問題と採点手続きの検討

http://hdl.handle.net/2298/31637
http://hdl.handle.net/2298/31637
f5ab170f-b78c-45de-8fc8-f5e5b4734212
名前 / ファイル ライセンス アクション
KKK0063_203-211.pdf KKK0063_203-211.pdf (2.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-12-22
タイトル
タイトル カリキュラムに基づく尺度の日本語版開発に向けた算数の問題と採点手続きの検討
言語
言語 jpn
キーワード
主題 Curriculum-based measurement, scoring procedure, mathematics, standardaization, progressive monitoring
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 干川, 隆

× 干川, 隆

WEKO 146686

ja 干川, 隆
ISNI

ja-Kana ホシカワ, タカシ

en Hoshikawa, Takashi

Search repository
別言語の著者 干川, 隆

× 干川, 隆

WEKO 146686

ja 干川, 隆
ISNI

ja-Kana ホシカワ, タカシ

en Hoshikawa, Takashi

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究では,わが国でCBMを標準化するために,算数の問題の検討と米国で用いられているポイントによる採点方法の妥当性について検討することを目的とした.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 This study investigated math problems and scoring procedure in Curriculum-Based Measurement (CBM), with an aim toward introducing standards in Japan. In the United States, CBM is useful for monitoring the progression of students' learning within the Response to Intervention (RTI) movement. In the computation of CBM score,
the scoring procedure was to award points for each digit in the correct place and for identification of correct units in the answer. The points were summed to give the total score. Two studies as part of this investigation were
conducted. In the first study, 44 university students were asked to answer difficult and easy math problems and the basis of assessment was the total score. In the results, participants performed better on the easy problems, both in
terms of the total score and the subscore for correct digits. In the second study, 38 university students were asked to solve two different types of problems that had the same difficulty, and they were assessed based on the total score. Results indicate that there were no significant differences between the two types of problems. These results are discussed with respect to the introduction of standards in Japan and the necessity of computer applications and consultation services for CBM.
書誌情報 熊本大学教育学部紀要

巻 63, p. 203-211, 発行年 2014-12-12
ISSN
収録物識別子 21881871
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12653153
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
2508245 bytes
著者版フラグ
出版タイプ VoR
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 375
その他の言語のタイトル
その他のタイトル Investigation of Math Problems and Scoring Procedure in Curriculum-based Measurement : Toward the Introduction of Standards in Japan
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル カリキュラム ニ モトヅク シャクド ノ ニホンゴ バン カイハツ ニ ムケタ サンスウ ノ モンダイ ト サイテン テツヅキ ノ ケントウ
出版者
出版者 熊本大学
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(Article)
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
02
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 14:02:33.666766
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3