ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 社会文化科学教育部
  2. 発表論文(社文)

Task Analysis of Interpersonal Communication Skills and Development of an Egogram-based Diagnostic System

http://hdl.handle.net/2298/31747
http://hdl.handle.net/2298/31747
f25e1783-ec4e-4e8f-a06b-0917bab91a48
名前 / ファイル ライセンス アクション
ETR30(1.2)_75-86.pdf ETR30(1.2)_75-86.pdf (1.1 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2015-01-08
タイトル
タイトル Task Analysis of Interpersonal Communication Skills and Development of an Egogram-based Diagnostic System
言語
言語 eng
キーワード
主題 Interpersonal communication skills, diagnosis, system development, egogram, instructional design
資源タイプ
資源タイプ journal article
著者 村中, 陽子

× 村中, 陽子

WEKO 166624

村中, 陽子

ja-Kana ムラナカ, ヨウコ

Search repository
高橋, 充

× 高橋, 充

WEKO 166625

高橋, 充

ja-Kana タカハシ, ミツル

Search repository
鈴木, 克明

× 鈴木, 克明

WEKO 166621

鈴木, 克明

ja-Kana スズキ, カツアキ

Search repository
別言語の著者 Muranaka, Yoko

× Muranaka, Yoko

WEKO 166626

Muranaka, Yoko

Search repository
Takahashi, Mitsuru

× Takahashi, Mitsuru

WEKO 166627

Takahashi, Mitsuru

Search repository
Suzuki, Katsuaki

× Suzuki, Katsuaki

WEKO 166621

Suzuki, Katsuaki

Search repository
内容記述
内容記述 This study was undertaken to develop a diagnostic system for evaluating the communication skills indispensable in the training of specialists (nursing education) whose duties involve the provision of interpersonal support. Teaching resources were developed from a more practical and objective standpoint by process of instructional design to deal with time-consuming elements of curricula, ambiguous evaluation standards, and learning tasks that do not easily provide a sense of achievement upon completion. Egograms were adopted as the objective evaluation standard, and a diagnostic program for evaluating the student's communication tendencies was constructed. Operative assessment (of 5 cases presented for study by simulation on web) on nursing students revealed use of egogram patterns had enabled objective feedback to the students. Moreover, the learning paths traced by the students were greatly varied, demonstrating systematic ability to deal with student individuality. These findings indicated the efficacy of instructional design methodology in resolving the pragmatic issues in nursing, suggesting its wide applicability in various contexts.
書誌情報 Educational technology research

巻 30, 号 1-2, p. 75-86, 発行年 2007-11
ISSN
収録物識別子 03877434
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA00174437
DOI
関連タイプ isIdenticalTo
関連識別子 https://doi.org/10.15077/etr.KJ00004963318
権利
権利情報 日本教育工学会
権利
権利情報 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
1078073 bytes
著者版フラグ
出版タイプ VoR
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 375
その他の言語のタイトル
その他のタイトル 対人コミュニケーション・スキルのタスク分析とエゴグラムを活用した診断システムの開発
論文ID(NAID)
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ NAID
関連識別子 110006793703
出版者
出版者 日本教育工学会
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(Article)
資源タイプ・ローカル
雑誌掲載論文
資源タイプ・NII
Journal Article
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
01
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 13:41:21.782131
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3