ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 社会文化科学教育部
  2. 紀要論文(社文)
  1. 掲載誌一覧
  2. International Journal of Social and Cultural Studies
  3. Vol.8

Social Constructivism as the Theoretical Underpinning for the Employment of Collaborative Approaches such as Lesson Study Towards Teacher Development

http://hdl.handle.net/2298/32362
http://hdl.handle.net/2298/32362
9b2ef930-a1c7-427f-96f6-8f8be7d45849
名前 / ファイル ライセンス アクション
SCS0008_017-034.pdf SCS0008_017-034.pdf (969.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-05-13
タイトル
タイトル Social Constructivism as the Theoretical Underpinning for the Employment of Collaborative Approaches such as Lesson Study Towards Teacher Development
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 RUPP, Michael James

× RUPP, Michael James

WEKO 155918

RUPP, Michael James

Search repository
別言語の著者 ラップ, マイケル ジェームス

× ラップ, マイケル ジェームス

WEKO 155919

ラップ, マイケル ジェームス

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 Lesson study is a Japanese teacher development framework, known as jugyō kenkyū (授業研究), which has been gaining traction outside of Japan, particularly in mathematics education (Lewis, 2008). In Japan, it is mostly used in the context of primary education in a collaborative form, and non-collaboratively thereafter. Lesson study has been shown in the literature to be an effective way of increasing teacher autonomy and intrinsic motivation while contributing to practical solutions not provided by the traditional transmission model of teacher development. This paper outlines how collaborative lesson study is a viable answer to the problems facing the postmethod language educator and shows how the ideas of social constructivism form the theoretical underpinnings supporting the use of collaboration in teacher development. Teachers should be examples of how learning works. We inquire, explore, examine, process, and consider. We value people over things and excitement over test results. (Kaplan, 1987, p.7)
書誌情報 International Journal of Social and Cultural Studies

巻 8, p. 17-34, 発行年 2015-03
ISSN
収録物識別子 18829260
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12366490
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
969316 bytes
著者版フラグ
出版タイプ VoR
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 375.1
出版者
出版者 熊本大学
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(Article)
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
02
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 15:42:57.501547
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3