ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育学
  2. 発表論文(教育)

Responding to Educational Needs of Children With Disabilities : Care and Education in Special Pre-Schools in the North Western Province of Sri Lanka

http://hdl.handle.net/2298/33522
http://hdl.handle.net/2298/33522
46780960-0f46-46d5-b3cb-851043ddf338
名前 / ファイル ライセンス アクション
JASE_46.6_457-471.pdf JASE_46.6_457-471.pdf (1.3 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2015-11-12
タイトル
タイトル Responding to Educational Needs of Children With Disabilities : Care and Education in Special Pre-Schools in the North Western Province of Sri Lanka
言語
言語 eng
キーワード
主題 Sri Lanka, children with disabilities, early special education, semi-formal education, special pre-schools
資源タイプ
資源タイプ journal article
著者 古田, 弘子

× 古田, 弘子

WEKO 146698

en Furuta, Hiroko

ja 古田, 弘子
ISNI

ja-Kana フルタ, ヒロコ

Search repository
別言語の著者 古田, 弘子

× 古田, 弘子

WEKO 146698

en Furuta, Hiroko

ja 古田, 弘子
ISNI

ja-Kana フルタ, ヒロコ

Search repository
内容記述
内容記述 The purpose of the present study was to investigate the care and education provided to children with disabilities by the social service sector of one province in rural Sri Lanka, where schooling of children with disabilities is not satisfactory despite a policy of free and compulsory education. Special pre-schools operated by the Social Service Department of the North Western Province were examined. Data on special pre-schoolers and the views of parents and caregivers were collected through a questionnaire survey of teachers and semi-structured interviews with parents and caregivers. It was found that the special pre-schools have responded to the needs of children, parents, and caregivers by changing their role from being pre-schools for children with hearing impairments to becoming special education or semi-formal education settings for children of pre-school and school age and also over-school-age, who have a wide range of disabilities. Also discussed were issues that may promote or hinder the participation in education of children with disabilities, such as early identification and early special education, general education, and inclusive education, information about and availability of formal schooling, social perceptions of formal education, and economic factors.
書誌情報 特殊教育学研究

巻 46, 号 6, p. 457-471, 発行年 2009-03-31
ISSN
収録物識別子 03873374
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00172513
DOI
関連タイプ isIdenticalTo
関連識別子 https://doi.org/10.6033/tokkyou.46.457
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
1256903 bytes
著者版フラグ
出版タイプ VoR
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
その他の言語のタイトル
その他のタイトル 障害のある子どもの教育的ニーズに応える : スリランカ、北西部州のスペシャル・プレスクールによる療育および教育の提供
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル ショウガイ ノ アル コドモ ノ キョウイクテキ ニーズ ニ コタエル : スリランカ ホクセイブ シュウ ノ スペシャル プレ スクール ニ ヨル リョウイク オヨビ キョウイク ノ テイキョウ
論文ID(NAID)
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ NAID
関連識別子 110007329090
出版者
出版者 日本特殊教育学会
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(Article)
資源タイプ・ローカル
雑誌掲載論文
資源タイプ・NII
Journal Article
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
01
コメント
【著者所属】熊本大学教育学部 特別支援教育
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 13:42:08.936721
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3