ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育学
  2. 紀要論文(教育系)
  1. 掲載誌一覧
  2. 熊本大学教育学部紀要
  3. Vol.64

子どもはどれくらい読み誤りに気づけるか : 児童同士による学習方略に向けた読み評価の検討

http://hdl.handle.net/2298/33924
http://hdl.handle.net/2298/33924
0a7c99c3-2c61-401f-891b-35d127b652aa
名前 / ファイル ライセンス アクション
KKK0064_133-140.pdf KKK0064_133-140.pdf (2.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-01-07
タイトル
タイトル 子どもはどれくらい読み誤りに気づけるか : 児童同士による学習方略に向けた読み評価の検討
言語
言語 jpn
キーワード
主題 PALS, cooperative learning, reading
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 有富, 理恵

× 有富, 理恵

WEKO 147238

有富, 理恵

Search repository
干川, 隆

× 干川, 隆

WEKO 146686

ja 干川, 隆
ISNI

ja-Kana ホシカワ, タカシ

en Hoshikawa, Takashi

Search repository
別言語の著者 Aritomi, Rie

× Aritomi, Rie

WEKO 147238

Aritomi, Rie

Search repository
干川, 隆

× 干川, 隆

WEKO 146686

ja 干川, 隆
ISNI

ja-Kana ホシカワ, タカシ

en Hoshikawa, Takashi

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 This study examines the ability of children to detect the reading mistakes of their peers. Peer-assisted learning strategies (PALS) is an effective, cooperative learning method of reading instruction for children (Fuchs & Fuchs, 1994). PALS has been shown to be effective for improving the reading fluency and comprehension of not only students with learning disabilities and low achievement levels but also of students with average achievement levels. Researchers have examined the extent of children's ability to identify the reading mistakes of their peers and those made deliberately by experimenters to standardize PALS in Japan. This study revealed the following three results: 1) students of all grades find mistakes without a classification of errors more correctly than with classification, 2) students of all grades except the fourth graders showed an increase in the number of letters that they could read aloud correctly per minute in each session, and 3) fifth graders and sixth graders showed an improvement in their rates of correctly checking reading mistakes in each subsequent session.
書誌情報 熊本大学教育学部紀要

巻 64, p. 133-140, 発行年 2015-12-18
ISSN
収録物識別子 21881871
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12653153
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
2539226 bytes
著者版フラグ
出版タイプ VoR
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 375.8
その他の言語のタイトル
その他のタイトル Children's Ability to Detect Their Peer's Reading Mistakes : Examining a Reading Assessment Method for Peer-Assisted Learning Strategies
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル コドモ ハ ドレクライ ヨミ アヤマリ ニ キヅケルカ : ジドウ ドウシ ニ ヨル ガクシュウ ホウリャク ニ ムケタ ヨミ ヒョウカ ノ ケントウ
出版者
出版者 熊本大学
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(Article)
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
02
コメント
【著者所属】有冨理恵:熊本大学大学院教育学部研究科 / 干川隆:熊本大学教育学部
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 16:10:45.014757
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3