WEKO3
アイテム
子どもはどれくらい読み誤りに気づけるか : 児童同士による学習方略に向けた読み評価の検討
http://hdl.handle.net/2298/33924
http://hdl.handle.net/2298/339240a7c99c3-2c61-401f-891b-35d127b652aa
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-01-07 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 子どもはどれくらい読み誤りに気づけるか : 児童同士による学習方略に向けた読み評価の検討 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題 | PALS, cooperative learning, reading | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
有富, 理恵
× 有富, 理恵× 干川, 隆 |
|||||
別言語の著者 |
Aritomi, Rie
× Aritomi, Rie× 干川, 隆 |
|||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This study examines the ability of children to detect the reading mistakes of their peers. Peer-assisted learning strategies (PALS) is an effective, cooperative learning method of reading instruction for children (Fuchs & Fuchs, 1994). PALS has been shown to be effective for improving the reading fluency and comprehension of not only students with learning disabilities and low achievement levels but also of students with average achievement levels. Researchers have examined the extent of children's ability to identify the reading mistakes of their peers and those made deliberately by experimenters to standardize PALS in Japan. This study revealed the following three results: 1) students of all grades find mistakes without a classification of errors more correctly than with classification, 2) students of all grades except the fourth graders showed an increase in the number of letters that they could read aloud correctly per minute in each session, and 3) fifth graders and sixth graders showed an improvement in their rates of correctly checking reading mistakes in each subsequent session. | |||||
書誌情報 |
熊本大学教育学部紀要 巻 64, p. 133-140, 発行年 2015-12-18 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子 | 21881871 | |||||
NCID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12653153 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
形態 | ||||||
2539226 bytes | ||||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 375.8 | |||||
その他の言語のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Children's Ability to Detect Their Peer's Reading Mistakes : Examining a Reading Assessment Method for Peer-Assisted Learning Strategies | |||||
タイトル(ヨミ) | ||||||
その他のタイトル | コドモ ハ ドレクライ ヨミ アヤマリ ニ キヅケルカ : ジドウ ドウシ ニ ヨル ガクシュウ ホウリャク ニ ムケタ ヨミ ヒョウカ ノ ケントウ | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 熊本大学 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 論文(Article) | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
紀要論文 | ||||||
資源タイプ・NII | ||||||
Departmental Bulletin Paper | ||||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
text | ||||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
02 | ||||||
コメント | ||||||
【著者所属】有冨理恵:熊本大学大学院教育学部研究科 / 干川隆:熊本大学教育学部 |