ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育学
  2. 紀要論文(教育系)
  1. 掲載誌一覧
  2. 熊本大学教育実践研究
  3. Vol.35

中学校技術・家庭(家庭分野)「家庭生活と消費」における 「パフォーマンス評価」導入の試み

http://hdl.handle.net/2298/39101
http://hdl.handle.net/2298/39101
9664fcb2-bd06-4f97-b2de-de94c3f22932
名前 / ファイル ライセンス アクション
KKJ0035_041-048.pdf KKJ0035_041-048.pdf (10.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-02-08
タイトル
タイトル 中学校技術・家庭(家庭分野)「家庭生活と消費」における 「パフォーマンス評価」導入の試み
言語 ja
タイトル
タイトル Introducing Performance-Based Assessment of Consumer Life and Behavior in Japanese Junior High School Home Economics Classes : Trial Lessons
言語 en
タイトル
タイトル チュウガッコウ ギジュツ カテイ カテイ ブンヤ カテイ セイカツ ト ショウヒ ニ オケル パフォーマンス ヒョウカ ドウニュウ ノ ココロミ
言語 ja-Kana
言語
言語 jpn
キーワード
主題 performance-based assessmen, home economics education, consumer life and behavior, rubric
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 安成, 美保

× 安成, 美保

WEKO 147151

ja 安成, 美保

Search repository
八幡(谷口), 彩子

× 八幡(谷口), 彩子

WEKO 146745

ja 八幡(谷口), 彩子

ja-Kana ヤハタ(タニグチ), アヤコ

en Yahata-Taniguchi, Ayako

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 Recently, “performance-based assessment” stands out as one of the methods used to evaluate studentsʼ learning with respect to thinking, judgment, presentation, etc. The objective of this paper is to introduce “performance-based assessment” into home economics classes on consumer life and behavior in Japanese junior high schools, and to examine the process of introducing this assessment method and the potentialities and/or actual tasks conducted in conjunction with it. To achieve this objective, we gave lessons on consumer life and behavior to Japanese junior high school students, introducing performance-based assessment with the last lesson. After these lessons, we analyzed and assessed descriptions from the students. The results were as follows : 1) We developed a task for “performance-based assessment” involving buying T-shirts through internet shopping. 2) We developed the rubric for “performance-based assessment” from the viewpoint of buying objects, pigeonholing and analyzing the information on buying, their reasoning, and performance. 3) Over 70% of students could clear the standard point in the task to select the appropriate T-shirt by analyzing information on the T-shirts. According to the questionnaires after the lessons, many students found the “performance-based assessment” task to be easy and interesting. 4) However, only 50% could give a logical explanation for selecting their T-shirt. Our analysis showed that students had difficulty with logical thinking and descriptions.
書誌情報 ja : 熊本大学教育実践研究

巻 35, 号 1, p. 41-48, 発行年 2018-01-31
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11700236
著者版フラグ
出版タイプ VoR
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 375.53
出版者
出版者 熊本大学教育学部附属教育実践総合センター
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 11:11:20.684198
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3