@article{oai:kumadai.repo.nii.ac.jp:00030453, author = {アイズマンガー, イアン and Isemonger, Ian}, journal = {熊本大学社会文化研究}, month = {Mar}, note = {application/pdf, 論文(Article), In this research paper, the results are reported from an exploratory factor analysis (EFA) of the Learning Channel Preference Checklist. The sample comprised 288 college students (150 females and 90 males with 98% between the ages of 18 and 20 years). The instrument claims to measure preferences for perceptual learning styles; including the visual, auditory and haptic learning styles. Previous confirmatory factor analysis failed to confirm the model. Two solutions were obtained: a three-factor model (including 13 of the original 36 items) and a four-factor model (including 12 of the original 36 items). The two solutions are interpreted in terms of which items associate with each other on each factor, and what the original placing of these items were in the original model offered by the author. The evidence suggests three plausible, but relatively weak, factors representing a preference for text, a preference for oral instruction, and a preference for relaxed or informal learning., 本研究論文では、「学習チャンネル好みチェックリスト」という尺度の探索因子分析(EFA)結果を報告する。本研究の標本は288の大学(女性150名および男性90名でそのうち98%が18歳から20歳の間である)から収集した。この尺度は、視覚、聴覚および触覚の学習スタイルを含む知覚学習スタイルの好みを測定するために作られた。以前の確証要因分析では本尺度のモデルを確認することができなかった。EFAによって3つの因子モデル(元の36項目のうち13項目を含む)と4つの因子モデル(元の36項目のうち12項目を含む)の2つの分析結果が得られた。この2つの分析結果は、どの項目がそれぞれ互いに関連しているのか、また尺度の作者によって示された元のモデルにおいて元の項目配置がどのようなものであったのか、という2つの点で解釈された。本研究結果は、比較的弱くはあるが、3つの妥当性のある因子、つまり、テキスト、口頭による教授、より和らいだ形式ばらない学習を、調査参加者は嗜好することを示唆している。}, pages = {1--24}, title = {An Exploratory Approach to Scores on a Japanese-Language Version of the Learning Channel Preference Checklist}, volume = {16}, year = {2018} }