@article{oai:kumadai.repo.nii.ac.jp:00031194, author = {Waterfield, Marc and ウォーターフィールド, マーク and Waterfield, Marc}, journal = {熊本大学社会文化研究}, month = {Mar}, note = {application/pdf, 論文(Article), This qualitative case study involved helping four Japanese teachers of English (JTEs) at a private secondary school in Kumamoto, Japan to meet the recent teaching English through (TETE) curriculum policy reform guidelines which require them to, in pronciple, conduct their lessons entirely in English. This study outlines how an independent professional development project involving in-service teachers aided in implementing the TETE policy changes and increased the amount of English used in the classroom. Using Template Analysis, the author identified an implicit stress that was holding these teachers back from TETE and keeping them in a teacher-centered mindset. Informed by Vygotsky's sociocultural theory (1978), the author, assuming the role of more knowledgeable other (MKO), guided the JTEs through a praxis cycle that aided in bringing professional teacher knowledge into practice through a reflective process. Using stimulated recall and collaborative planning sessions, interventions were implemented considering the immediate needs of the students at the classroom level and the Course of Study guidelines which were drafted by the Ministry of Education (MEXT) at the institutional level., この質的事例研究は、英語を通して英語を教える(TETE)新しい教育課程改訂指針に対応するために、熊本県の4人の私立高校教師を支援するもので、この指針は彼らに原則としてすべて英語で授業を行うことを求めている。この研究は現職の教師に関する独立した養成プログラムが、TETEという改定された指針を実践する際にどのように支援をしたか、また教室で使用される英語の量をどのように増やしたかについて概要を述べている。Template Analysisを使用しながら、筆者はこれらの教師にTETEを敬遠し、旧来の教師主導の授業観を重視する間接的なストレスを明らかにした。Vygotskyの社会理論(1978)によって、筆者はMore knowledgeable other (MKO)を想定し、日本人の英語教師を実習を通して指導した。この実習は専門的な教師の知識を内省的な過程を通して実践に移す手助けとなった。記憶力を刺激し指導計画発案を共同で行い、生徒の教室内における当面の(学力を伸ばさなければならない)必要性と文部科学省によって起草された学習指導要領の指針を考慮した上で、授業に介入した。}, pages = {181--204}, title = {A Case Study of an Independent Professional Development Project in a Japanese Private Secondary School}, volume = {17}, year = {2019} }