ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育学
  2. 紀要論文(教育系)
  1. 掲載誌一覧
  2. 熊本大学教育学部紀要
  3. Vol.68

知的障害のある児童のコミュニケーションと不器用さに及ぼす動作法指導パッケージの効果

http://hdl.handle.net/2298/43021
http://hdl.handle.net/2298/43021
d0afb37a-b005-457a-8ceb-604de301742a
名前 / ファイル ライセンス アクション
KKK0068_079-088.pdf KKK0068_079-088.pdf (2.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-01-23
タイトル
タイトル 知的障害のある児童のコミュニケーションと不器用さに及ぼす動作法指導パッケージの効果
言語
言語 jpn
キーワード
主題 student with intellectual disabilities, Dohsa-hou, intervention package, communication, clumsiness
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 干川, 隆

× 干川, 隆

WEKO 146686

ja 干川, 隆
ISNI

ja-Kana ホシカワ, タカシ

en Hoshikawa, Takashi

Search repository
坂田, 愛梨

× 坂田, 愛梨

WEKO 147235

坂田, 愛梨

Search repository
別言語の著者 干川, 隆

× 干川, 隆

WEKO 146686

ja 干川, 隆
ISNI

ja-Kana ホシカワ, タカシ

en Hoshikawa, Takashi

Search repository
Sakata, Airi

× Sakata, Airi

WEKO 147235

Sakata, Airi

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 This study aimed to examine the effects of the Dohsa-hou, a psychological rehabilitation method, on the clumsiness of body movements and communication of a student with intellectual disabilities. The subject student was a first grader attending special support school because of severe intellectual disabilities. The student was clumsy in his motor movements, fell down easily, and was unable to write letters or connect lines. In addition, his mother was concerned about his habit of clapping when he felt excited or happy. The student was treated using the Dohsa-hou intervention package for eighteen sessions. The treatment package comprised the Dohsa-hou, catch ball, a joint-action routine, and the shaping of verbal requests with toys and emotional exchange play. As a result of the intervention using this package, the subject was able to form verbal requests during the role-play, his exchange of two- or threeword sentences increased, and the number of appropriate utterances in the joint-action routine increased. Further, the time required for the student to walk up and down stairs decreased in comparison to the recorded baseline. The student's clapping behavior also reduced as his narrative verbal behavior improved. The effectiveness of the Dohsahou intervention package on children with intellectual disabilities was compared to its effectiveness on children with autism, on the basis of the above mentioned results.
書誌情報 熊本大学教育学部紀要

巻 68, p. 79-88, 発行年 2019-12-16
ISSN
収録物識別子 21881871
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12653153
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
2323134 bytes
著者版フラグ
出版タイプ VoR
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 378
その他の言語のタイトル
その他のタイトル The effects of the Dohsa-hou intervention package on the communication and clumsiness of a student with intellectual disabilities
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル チテキ ショウガイ ノ アル ジドウ ノ コミュニケーション ト ブキヨウサ ニ オヨボス ドウサホウ シドウ パッケージ ノ コウカ
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(Article)
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
02
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 14:23:01.467316
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3