WEKO3
アイテム
協働的な学びの本質的な価値 : 知の創造
http://hdl.handle.net/2298/00045339
http://hdl.handle.net/2298/00045339092ef996-dd52-497c-9fa0-96c4725de82d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-02-22 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 協働的な学びの本質的な価値 : 知の創造 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Intrinsic value of cooperative and collaborative learning : creation of new knowledge | |||||
言語 | en | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | キョウドウテキナ マナビ ノ ホンシツテキナ カチ : チ ノ ソウゾウ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題 | intrinsic value, learning, cooperation, collaboration, creation of new knowledge | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
中山, 玄三
× 中山, 玄三 |
|||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | In this article. intrinsic value of cooperative and collaborative learning was theoretically discussed and empirically examined. It was concluded that intrinsic value should be found in the “creation of new knowledge” through the socio/cultural constructive processes, that is, the collaborative learning based on cooperative learning. As a conclusion, it was proposed that firstly the expected and ideal curriculum towards the “creation of new knowledge” should be developed and secondary the paradigm of classroom activities should be changed towards it. | |||||
書誌情報 |
ja : 熊本大学教育実践研究 en : BULLETIN OF CENTER FOR EDUCATIONAL RESEARCH AND SCHOOL DEVELOPMENT FACULTY OF EDUCATION KUMAMOTO UNIVERSITY 巻 39, p. 17-24, 発行年 2022-02 |
|||||
NCID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11700236 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 熊本大学教育学部附属教育実践総合センター | |||||
言語 | ja |