ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育学
  2. 紀要論文(教育系)
  1. 掲載誌一覧
  2. 熊本大学教育実践研究
  3. Vol.39

コロナ禍における中学生の学校生活に関する調査

http://hdl.handle.net/2298/00045342
http://hdl.handle.net/2298/00045342
e51a5e0b-93e9-40b4-b154-53cdd9b54c87
名前 / ファイル ライセンス アクション
KKJ0039_039-046.pdf KKJ0039_039-046.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-02-22
タイトル
タイトル コロナ禍における中学生の学校生活に関する調査
言語 ja
タイトル
タイトル Survey on School Life of Middle School Students during the Covid-19 Pandemic
言語 en
タイトル
タイトル コロナカ ニオケル チュウガクセイ ノ ガッコウ セイカツ ニ カンスル チョウサ
言語 ja-Kana
言語
言語 jpn
キーワード
主題 the Covid-19 pandemic, middle school students, ICT-oriented classes, stress on school life
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 高崎, 文子

× 高崎, 文子

WEKO 165534

ja 高崎, 文子

ja-Kana タカサキ, フミコ

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 The Covid-19 pandemic has long been greatly influencing students’ school life. This study aims to analyze the school life of middle school students under the influence of the second year of the pandemic in view of ICT-oriented classes and the stress it places on the students.
The results showed that when the ICT-oriented classes took into consideration “how it can make the class more interesting” and “how to make the class more accessible,” the students were more encouraged to positively participate in studying at home. It also showed that their stresses were possibly eased when they had an adult at home to consult about their concerns.
In comparison with the study for 2020, more positive approval was gained regarding the ICT-oriented schooling. However, the students’ stresses were greater in 2021. Middle school students adapted better to the ICT-oriented schooling in the second year of the Covid-19 pandemic, while their school life suffered greater stresses due to restrictive pressures of school life.
書誌情報 ja : 熊本大学教育実践研究
en : BULLETIN OF CENTER FOR EDUCATIONAL RESEARCH AND SCHOOL DEVELOPMENT FACULTY OF EDUCATION KUMAMOTO UNIVERSITY

巻 39, p. 39-46, 発行年 2022-02
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11700236
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版者
出版者 熊本大学教育学部附属教育実践総合センター
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 13:32:23.507023
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3